میزان کالری و طرز تهیه حلوا شیره انگور خوشمزه

حلوا شیره انگور

طرز تهیه حلوا شیره انگور
طرز تهیه حلوا شیره انگور

میزان کالری و طرز تهیه حلوا شیره انگور خوشمزه :حلوای شیره انگور یکی از انواع حلواهای خوشمزه و مجلسی ایرانی است که رنگی تیره تر نسبت به حلوای زعفرانی دارد، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت جورنال وب همراه باشید.

کالری حلوا شیره انگور چقدر است؟

 هر ۱۰۰ گرم شیره انگور دارای ۳۲۹ کالری است.

میزان کاری موجود در حلوا شیره انگور

شیره انگور که به عنوان دوشاب نیز شناخته می‌شود دارای طبعی گرم و تر است. این ماده غذایی بیشتر در فصل‌های سرد سال مورد استفاده قرار می‌گیرد و ضعف جسمانی را درمان می‌کند. اگر حلوا شیره انگور  را در برنامه غذایی خود قرار داده‌اید بهتر است بدانید کالری شیره انگور چقدر است تا میزان مصرف آن را به اندازه اصولی پیش ببرید.

نمایش بیشتر ....  طرز تهیه ذرت مکزیکی
ارزش غذایی شیره انگور
مقدار ۱۰۰ گرم
کالری ۳۲۹
چربی کل ۴۰۰ میلی گرم
پروتئین ۹۰۰ میلی گرم
آهن ۱۲ میلی گرم
کلسیم ۷۴ میلی گرم
فسفر ۴۰ میلی گرم
مواد لازم حلوا شیره انگور
آرد سفید ۱ لیوان
روغن مایع ¾ لیوان
شیره انگور ½ لیوان
گلاب ۳ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده (اختیاری) ۱ قاشق غذاخوری
پودر هل (اختیاری) ½ قاشق چایخوری

طرز تهیه حلوا شیره انگور خوشمزه و میزان کالری آن

مرحله اول

ابتدا شیره انگور را به همراه زعفران دم کرده، پودر هل و گلاب را با هم در یک ظرف مناسب می ریزیم و به خوبی ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست و مخلوط شوند. در ادامه آرد را الک می کنیم و داخل یک تابه مناسب می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

و همچونین بخوانید :طرز تهیه مربای آلبالو

مرحله دوم

حالا آرد را به خوبی تفت می دهیم تا بوی خامی ان گرفته شود و رنگش مایل به قهوه ای کمرنگ شود، حالا آرد را مجددا الک می کنیم و کنار می گذاریم. حالا روغن را داخل یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا کاملا داغ شود.

طرز تهیه حلوا شیره انگور خوشمزه و میزان کالری آن

مرحله سوم

حالا آرد را به روغن داغ اضافه می کنیم و به صورت متداوم هم می زنیم تا آرد و روغن با هم به خوبی مخلوط شوند، در این مرحله باید در حدی مواد را مخلوط کنیم که آرد و روغن یکدست شوند و نباید بیش از حد تفت دهیم که رنگ آرد خیلی تیره شود.

مرحله چهارم

چون با اضافه کردن شیره رنگ حلوا تیره تر هم خواهد شد. حالا مخلوط شیره را در سه مرحله به آرد و روغن اضافه می کنیم و به صورت متداوم هم می زنیم تا آرد گلوله نشود. در این مرحله باید حدود ۱۰ دقیقه حلوا را هم بزنیم تا یکدست شود.

نمایش بیشتر ....  طرز تهیه مربا انجیر2024

وهمچونین بخوانید :آموزش درست کردن آش رشته برای ۴ نفر

مرحله پنجم

توجه داشته باشید که شیرینی این حلوا نسبت به حلوای معمولی کمتر است و اگر حلوا را شیرین دوست دارید می توانید یک یا دو قاشق غذاخوری شکر به مواد حلوا اضافه کنید. در آخر حلوا را به ظرف مورد نظرمان منتقل کرده و تزیین می کنیم.

وهمچونین بخوانید :میزان کالری و طرز تهیه حلوا شیره انگور خوشمزه

خواص حلوا شیره انگور

خواص شیره انگور در طب سنتی بسیار است؛ اما شاید شناخته شده ترین آن، انرژی زا بون حلوا شیره انگور  باشد. این ماده غذایی مناسب برای عضله سازی و افزایش وزن بدن به حساب می‌آید. شیره انگور گرفتگی و انسدادهای ایجاد شده در بدن را باز می‌کند و برای درمان افسردگی و بیماری‌هایی مانند صرع و یرقان نیز استفاده می‌شود.
در ادامه تعدادی از این خواص را بر می‌شماریم.

۱. خون‌ساز بودن

شیره انگور خون‌ساز است. افرادی که علائم کم خونی مثل احساس ضعف و بی‌حالی را در خود مشاهده می‌کنند، بهتر است در برنامه روزانه خود مصرف شیره انگور را جای دهند.

۲. درمان افسردگی

افرادی که دچار ضعف اعصاب هستند و از افسردگی رنج می‌برند، با مصرف شیره انگور می‌توانند به بهبود این بیماری کمک کند و روحیه خودشان را مجدد به دست بیاورند.

۳. شادابی پوست

شیره انگور را می‌توانید برای برگرداندن شادابی پوست و از بین بردن لکه‌هایی که روی آن ایجاد شده استفاده کنید. مصرف شیره انگور به صورت خوراکی یا ماسک از پیری پوست پیشگیری می‌کند.

۴. بهبود عملکرد گوارش

شیره انگور اوره را از بدن دفع می‌کند و ضد نفخ است. مصرف این ماده سبب می‌شود که باقی­مانده غذاها از معده و روده پاک‌سازی شود و عملکرد دستگاه گوارش بهبود پیدا کند.

نمایش بیشتر ....  آموزش طرز تهیه پنکیک خانگی بسیار خوشمزه

برای دریافت مشاوره در زمینه طراحی سایت با کیفیت و کانفیگ مودم اینترنتی خود در کرج با شماره تماس زیر تماس بگیرید

” مشاوره برای شما دوست عزیز رایگان می باشد “

۰۹۱۲۲۶۴۹۳۲۱-۰۹۳۸۲۲۶۴۵۱۸

15مورد از خواص شگفت انگیز تخم مرغ