طرز تهیه سالاد ماکارونی ساده

طرز تهیه سالاد ماکارونی ساده

آنچه در این مطلب می خوانید

طرز تهیه سالاد ماکارونی ساده

 

تاریخچه سالاد ماکارونی

در این پست طرز تهیه  سالاد ماکارونی ساده رو براتون شرح می دهم .  همانطور که می دانیم تاریخچه ماکارونی برمی گردد به کشور ایتالیا وشواهد نشان می دهد که حدود 800سال قبل تولید ماکارونی در ایتالیا برای نخستین بار شروع شده وادامه دارد .

جالب است بدانید در برخی موارد اشاره شده که کشف و اختراع ماکارونی از ابتدا به چینی ها برمی گردد که در  یک داستان اینگونه  نقل میشود دوشیزه ای چینی مقداری خمیر درست کرده طی اتفاقاتی خمیر از میز کار سرازیر  میشود ونور افتاب که نسبتا شدید بوده رشته های خمیر سرریز شده را خشک می کند

,دختر چینی به همراه فردی ایتالیایی به نام اسپاگتی این رشته ها را به ابگوشت در حال جوشیدن اضافه می کنند ومیبینند که غذایی خوشمزه که طرفداران زیادی هم داشته تبدیل میشود .

ماکارونی یکی از فراورده های مهم گندم است ,بهترین گندمی که میتوان در تولید ماکارونی و آرد سمولینا از آن تولید کرد(گندم سخت )نام دارد.

ماکارونی جزو اون دسته غذاها بود که سریع بین همه قشر جامعه فراگیر شد مخصوصا ته دیگ سیب زمینی ماکارونی که بین همه مردم ایران طرفدارن خاص خود را دارد. ماکارونی به دلیل داشتن مواد غذایی مفید برای بدن خیلی مناسب است و با توجه به نوع تولید ماکارونی و ارزش غذایی بالایی که در آن وجود دارد

میتوان گفت که جزو غذای های برتر در تمام دنیا محسوب میشود البته ذکر این نکته که شاید خود ماکاورنی در بین غذاها استفاده نشود ولی غذایی مورد استفاده حتما جزو زیر مجموعه های ماکارونی خواهد بود مانند: پاستا،لازانیا،سالاد ماکارونی و … میتوان نام برد.

نمایش بیشتر ....  طرز تهیه کیک یزدی ساده و شگفت انگیز به روش قنادی

 

طرز تهیه سالاد ماکارونی با ژامبون – طرز تهیه سالاد ماکارونی با کالباس – طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ – طرز تهیه سالاد ماکارونی با تن ماهی

 

طرز تهیه سالاد ماکارونی ساده

 

یکی از دلایلی که ماکارونی جزو غذاهای محبوب حساب میشود طرز تهیه و آسانی پخت آن است که مورد توجه خانم ها یا آقایان آشپز قرار میگیردو اینکه شما میتوانید با ماکارونی و زیر مجموعه محصولات آن غذاهای متنوعی درست کنید که بسیار خوشمزه و عالی هستند و این خود مزیت بزرگی برای این غذای جهانی است.

اینکه بتوانید با یک محصول غذایی چند نوع غذا درست کرد یک ویژگی منحصر به فرد محسوب میشود. ماکارونی جزو دسته غداهایی که ارزش غذایی بالای دارد و میتوانید با خیال راحت آن را مصرف کرد چون پایه آن از نشاسته و گندم تهیه شده است که این دو خود کمک بزرگی برای ترقیب مصرف کننده در استفاده از ماکارونی انجام میدهد. مواد تشکیل دهنده ماکارونی که اصلی ترین آن آرد سمولینا میباشد

آرد مخصوص برای که از آسیاب کردن قسمت آندوسپرم گندم های سخت بویژه گندم دوروم به دست می آید. این گندم مخصوص  نقاط سردسیر و خشک می باشد .هر چند در ایران گندم فوق به صورت خاص کشت نمی گردد لیکن گندم های سخت دیگر به صورت پراکنده و غیر متمرکز کشت می گردند .

آرد تولیدی از این نوع گندم ها که کیفیتی نزدیک با آرد سمولینا دارد،آرد سه صفر یا نول نام دارد. آرد مورد مصرف بایستی از لحاظ فیزیکی ، شیمیایی و میکروبی با استاندارد مطابقت داشته باشد. در غیر این صورت محصول را دچار مسایل مختلفی خواهد کرد.

پس میبینید که ماکارونی ارزش غذایی بالای دارد برای همین هم بین تمام افراد از کودک تا بزرگسالان به خوردن آن اشتیاق دارند. غذای ماکارونی که خواستگاه آن به کشور ایتالیا برمیگیرد

توانسته جای خود را بین غذاهای بین المللی باز کند تا همه از آن بهره مند شوند در کشور ما هم سرانه مصرف ماکارونی بسیار زیاد است که دلیل کمی و کیفی آن بسیار مهم است که قیمت محصول و نوع کیفیت ماکارونی باعث شده که مصرف آن روز به روز بیشتر شود.

 

وهمچونین بخوانید :مرصع پلو یکی از انواع غذاهای سنتی و بسیار خوشمزه ایرانی

 

 

سالاد ماکارونی

ماکارونی محصولی نیمه فرایند شده است که در تهیه‌ی آن؛ فانتزی بودن، نوآوری و حتی علم تغذیه سهم زیادی دارد.

از دیدگاه تغذیه‌ای ماکارونی دارای ویژگی‌های زیر است:

ارزش انرژی زایی بالایی که به طور عمده از طریق قندها تأمین می‌شود.

نمایش بیشتر ....  طرز تهیه شامی گیلانی با گوشت چرخ کرده

ارزش چربی کم یا خیلی کم؛

قابلیت هضم آسان؛

مواد زائد کم

در ادامه برای آموزش طرز تهیه سالاد ماکارونی ساده به توضیحات بیشتر می پردازیم

فرآورده‌های ماکارونی، فرآورده‌هایی مانند اسپاگتی، ماکارونی، ورمیشل، نودل و لازانیا را در برمی‌گیرد؛ علاوه بر این انواع مختلف دیگری برحسب فرهنگ غذایی وجود دارد. تحقیقات تاریخی به طور دقیق منشاء اصلی ماکارونی را مشخص نمی‌کند. در واقع احتمالاً تهیه و مصرف ماکارونی پیش از نان بوده است. از آنجایی که تهیه‌ی ماکارونی برخلاف نان نیاز به تخمیر و پخت نداشته است،

تهیه‌ی ماکارونی برای انسان‌های اولیه آسان‌تر بوده است. مدارک تاریخی، پیدایش ماکارونی را به اتروسک‌ها (Etruscan: مهم‌ترین تمدن، پیش از تمدن رومی در شبه‌جزیره‌ی ایتالیا هستند)، رومی‌ها، عرب‌ها و چینی‌ها نسبت می‌‌دهد. امروزه بیش از ۶۰۰ نوع ماکارونی تولید می‌شود. ماکارونی جزو ان دسته از غذهایی محسوب میشود که مورد توجه ورزشکاران و کسانی که رژیم غذایی خاصی را دنبال میکنند.

پس میتوان نتیجه گرفت که ماکارونی جزو آن دسته از غذاهایی محسوب میشود که میتوان با خیال راحت از آن استفاده کرد. امروزه غذاهای مختلفی با ماکارونی درست میشود که میتوان سالاد ماکارونی لازانیا همگی جزو دسته غذاهای پرطرفدار در جهان هستند.

در ادامه برای آموزش طرز تهیه سالاد ماکارونی ساده به توضیحات بیشتر می پردازیم

 

اولین کارگاه ماکارونی در ایران

اولین کارگاه ماکارونی در ایران در سال 1313با دستگاهی ابتدایی وساده شروع  به کار کرد وتولید روزانه این کارگاه کوچک 20 کیلوماکارونی بود که این مقدارکم برای افراد خاص که بیشتر فرنگی  ها بودنددر نظر گرفته می شد به همین دلیل در ایران در ان زمان به ماکارونی رشته فرنگی هم می گفتند

در آن زمان ماکارونی یک غذای فانتزی وغربی بشمار می رفت در سال 1335تولید ماکارونی افزایش یافت ولی بازم هم پاسخگوی نیاز مردم ایران نبود به همین دلیل ماکارونی از خارج به ایران وارد می شد

پاستا وماکارونی غذای ملی مردم ایتالیا  بشمار می رود و تولید آن برمی گردد به سالها قبل امروزه هم یکی از محبوب ترین غذاهانه تنها در ایتالیا بلکه در تمام دنیا می باشد .لازم به ذکر است بیش از 300نوع  سالاد ماکارونی(پاستا ) درتمام دنیا وجود داردکه این 300 نوع پاستا در ایتالیا طبخ می شود که معروفترین آن پاستای پروانه ای,پنه ,اسپاگتی,فتو چینی ,روتینی,بوکاتینی…. می باشد .

در ایتالیا برای تهیه  سالاد ماکارونی ( پاستای )خشک تنهاباید از آردسمولینا و آب استفاده کرد و پس از شکل دادن در دمای خاصی خشک شود.جالب است بدانیددما وزمان خشک شدن پاستا در کیفیت آن خیلی موثر است .در روش سنتی تهیه پاستا مدت زمان بیشتری صرف خشک شدن پاستاها میشود ولی در عوض طعم مزه ای که پاستاهای خانگی دارندپاستای صنعتی ندارد

ارزش غذایی ماکارونی بستگی به آردی دارد که از آن تهیه می شود .عناصر معدنی مانند  آهن و روی واسید های امینه به مقدار متوسط در ماکارونی وجود داردو همچنین پروتئین موجود در ماکارونی نسبت به موادی مثل گوشت وتخم مرغ در حد پایین تری می باشد .

نمایش بیشتر ....  آش رشته خوشمزه برای 4 نفر به روش مامان بزرگ + میزان کالری آن

 

 

 

 

مواد لازم برای ۴ نفر
خیار شور ۲۰۰گرم
هویج بزرگ ۲عدد
ماکارونی فرمی ۱بسته
فلفل دلمه ای ۱عدد
کنسرو نخود فرنگی ۲۰۰گرم
کنسرو ذرت ۲۵۰گرم
ژامبون مرغ ۳۰۰گرم
آب لیمو ترش تازه ۱عدد
سس مایونز ۵۰۰گرم
روغن زیتون ۲قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار کافی

 

 

طرز تهیه سالاد ماکارونی ساده

مرحله اول

برای تهیه سالاد ماکارونی خوشمزه ابتدای کار درون یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب می کنیم، سپس روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب به نقطه جوش برسد. در ادامه درون آب جوش مقداری نمک، زردچوبه و روغن زیتون می ریزیم.

 

مرحله دوم

حالا ماکارونی فرمی را درون آب جوش می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم و اجازه می دهیم ماکارونی ها بیشتر از حد معمول زمان پخت شان بپزند و کاملا نرم شوند. در ادامه زمانی که ها کاملا پخته شدند درون آبکش می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله ماکارونی ها را با آب سرد آبکشی می کنیم، سپس اجازه می دهیم آب اضافی شان کاملا خارج شود. در همین حین خیارشور را می شوییم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس فلفل دلمه ای را می شوییم.

مرحله چهارم

حالا دانه های درون فلفل دلمه ای را خارج می کنیم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه کنسرو نخود فرنگی را درون آبکش می ریزیم، سپس اجازه می دهیم آب اضافی اش کاملا خارج شود. حالا ژامبون را روی تخته گوشت قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله ژامبون را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس کنسرو ذرت را درون آبکش می ریزیم و اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود. در ادامه هویج را می شوییم، سپس با دندانه های درشت رنده، رنده می کنیم.

مرحله ششم

حالا سس مایونز را به همراه آب لیمو ترش تازه و فلفل سیاه درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس خوب مخلوط می کنیم. در ادامه ماکارونی فرمی را درون کاسه حاوی سس اضافه می کنیم، سپس ذرت را به همراه نخود فرنگی درون آن می ریزیم.

مرحله هفتم

در این مرحله خیار شور را به همراه ژامبون، هویج و فلفل دلمه ای درون کاسه حاوی ماکارونی فرمی اضافه می کنیم، سپس به آرامی سالاد را زیر و رو می کنیم تا سس به خورد مواد برود. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم.

مرحله هشتم

در نهایت سالاد ماکارونی را به مدت ۱ ساعت درون یخچال قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم مزه ها با هم ترکیب شوند. در آخر پس از گذشت این زمان سالاد را از یخچال خارج می کنیم و پس از تزیین، سرو می کنیم. نوش جان.

 

 

سالاد ماکارونی،سالاد ماکارونی با تن ماهی،طرز تهیه سالاد ماکارونی با تن ماهی،سالاد ماکارونی قالبی،سالاد ماکارونی با مرغ،سالاد ماکارونی با کالباس،سالاد ماکارونی مجلسی،تزیین سالاد ماکارونی لیوانی،تزیین سالاد ماکارونی مجلسی جدید،تزیین سالاد ماکارونی برای مدرسه،طرز تهیه سالاد ماکارونی ساده،طرز،تهیه سالاد ماکارونی ساده با کالباس،طرز تهیه سالاد ماکارونی ساده خانگی،طرز تهیه سالاد ماکارونی ساده با مرغ،مواد  رز تهیه سالاد ماکارونی ساده،مواد لازم طرز تهیه سالاد ماکارونی ساده،مواد طرز تهیه سالاد ماکارونی ساده

 


 

برای دریافت مشاوره در زمینه طراحی سایت با کیفیت و کانفیگ مودم اینترنتی خود در کرج با شماره تماس زیر تماس بگیرید

” مشاوره برای شما دوست عزیز رایگان می باشد “

۰۹۱۲۲۶۴۹۳۲۱-۰۹۳۸۲۲۶۴۵۱۸

سایت آگهی تبلیغاتی پونیز

درج آگهی رایگان در سایت پونیز