طرز تهیه سس انبه خوشمزه و ساده

طرز تهیه سس انبه خوشمزه و ساده

طرز تهیه سس انبه

 

سس انبه یکی از انواع چاشنی های پر طرفدار و خوشمزه در سراسر جهان است که می توانید از آن در کنار انواع غذاها استفاده کنید، برای مشاهده این آموزش در ادامه با جورنال وب همراه باشید.

 

مواد لازم برای ۱ شیشه کوچک
انبه تازه ۱ عدد
نشاسته ۱ قاشق غذاخوری
شکر ۲ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی
فلفل قرمز به اندازه کافی

وهمچونین بخوانید :طرز تهیه مربای آلبالو

 

طرز تهیه سس انبه خوشمزه و ساده

دستور تهیه سس انبه

مرحله اول

ابتدا انبه را می شوییم، سپس به آرامی پوست آنرا با یک کارد تیز جدا می کنیم. در ادامه گوشت میوه را از هسته جدا می کنیم و آنرا به قطعات کوچکتر تبدیل می کنیم. حالا انبه را به همراه زعفران دم کرده، شکر، نمک، فلفل قرمز و فلفل سیاه داخل مخلوط کن می ریزیم.

مرحله دوم

مخلوط کن را روشن می کنیم و اجازه می دهیم مواد سس به شکل پوره در بیایند. پس از اینکه مواد به شکل پوره در آمدند طعم سس را می چشیم و در صورت نیاز نسبت به ذائقه خود مقداری نمک یا فلفل سیاه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

اگر می خواهید سس شما شبیه به سس های جنوبی شود از فلفل قرمز و فلفل سیاه بیشتری بیشتری استفاده کنید. در ادامه نشاسته را در نصف لیوان آب سرد حل می کنیم سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مخلوط آب و نشاسته را داخل تابه می ریزیم.

مرحله چهارم

در ادامه پوره انبه را کم کم به تابه اضافه می کنیم و با نشاسته مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند. پس از اینکه تمام پوره انبه را به تابه اضافه کردیم باید اجازه دهیم که سس با حرارت بسیار ملایم به غلظت مورد نظر ما برسد.

مرحله پنجم

اگر می خواهید سس انبه شما آبکی باشد باید پس از اینکه سس آماده شد، آنرا از روی حرارت بردارید ولی اگر می خواهید سس غلیظ باید باید مدت بیشتری روی حرارت بماند تا غلیظ تر شود. برای فلافل معمولا سس انبه را خیلی غلیظ درست نمی کنند.

مرحله ششم

پس از اینکه سس انبه آماده شد اجازه می دهیم در هوای محیط خنک شود سپس آنرا داخل یک ظرف شیشه ای می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم. این سس به دلیل اینکه مواد نگهدارنده ندارد حداکثر تا ۱۰ روز قابل استفاده است.

نمایش بیشتر ....  طرز تهیه کرامبل کیک سیب گردو دارچین خوشمزه و ساده

 

فرق سس انبه و خردل

سس انبه و خردل دو سس محبوب هستند که از مواد اولیه متفاوتی تهیه می‌شوند و طعم و کاربرد متفاوتی دارند.

سس انبه از میوه انبه، سرکه، شکر، آبلیمو، و ادویه‌جات تهیه می‌شود. سس انبه دارای طعم شیرین و ترش است و معمولاً به عنوان سس برای ساندویچ، سالاد، و غذاهای دریایی استفاده می‌شود.

سس خردل از دانه‌های خردل، سرکه، شکر، و ادویه‌جات تهیه می‌شود. سس خردل دارای طعم تند و ترش است و معمولاً به عنوان سس برای ساندویچ، هات داگ، و مرغ استفاده می‌شود.

تفاوت‌های اصلی سس انبه و خردل در موارد زیر خلاصه می‌شود:

ویژگی سس انبه سس خردل
مواد اولیه انبه، سرکه، شکر، آبلیمو، ادویه‌جات دانه‌های خردل، سرکه، شکر، ادویه‌جات
طعم شیرین و ترش تند و ترش
کاربرد ساندویچ، سالاد، غذاهای دریایی ساندویچ، هات داگ، مرغ

سایر تفاوت‌های سس انبه و خردل عبارتند از:

  • رنگ: سس انبه معمولاً دارای رنگ زرد روشن است، اما سس خردل می‌تواند رنگ‌های مختلفی داشته باشد، از جمله زرد، قهوه‌ای، و قرمز.
  • غلظت: سس انبه معمولاً دارای غلظت متوسط است، اما سس خردل می‌تواند غلظت‌های مختلفی داشته باشد، از جمله رقیق، متوسط، و غلیظ.
  • ماندگاری: سس انبه معمولاً ماندگاری کمتری نسبت به سس خردل دارد.

در نهایت، انتخاب بین سس انبه و خردل به سلیقه شخصی بستگی دارد. اگر به دنبال سس شیرین و ترش برای ساندویچ، سالاد، یا غذاهای دریایی هستید، سس انبه گزینه مناسبی است. اگر به دنبال سس تند و ترش برای ساندویچ، هات داگ، یا مرغ هستید، سس خردل گزینه مناسبی است.

نمایش بیشتر ....  یک راه ساده برای طرز تهیه سس براق یا سس آینه ای فرانسوی برای کاور کیک

مطالب مرتبط :

علت تلخ شدن سس انبه ،طرز تهیه سس انبه، طرز تهیه سس انبه مینابی،طرز تهیه سس انبه با انبه تازه،سس انبه اصل،طرز تهیه،سس فلافل با پودر انبه،طرز تهیه سس انبه بندرعباس،سس انبه با پودر انبه،سس انبه ابادانی،طرز تهیه سس انبه برای فلافل،چگونه تلخی سس انبه را بگیریم،چگونه مغز هسته انبه را استفاده کنیم

سس انبه یکی از انواع چاشنی های پر طرفدار و خوشمزه در سراسر جهان است

 

وهمچونین بخوانید:طرز تهیه آش رشته

 

 


برای دریافت مشاوره در زمینه طراحی سایت با کیفیت و کانفیگ مودم اینترنتی خود در کرج با شماره تماس زیر تماس بگیرید

” مشاوره برای شما دوست عزیز رایگان می باشد “

۰۹۱۲۲۶۴۹۳۲۱-۰۹۳۸۲۲۶۴۵۱۸

===============================================================

درج آگهی رایگان در سایت پونیز

www.ponizz.com