خواص آووکادو برای سلامتی و شادابی

خواص آووکادو

خواص آووکادو انقدر زیاد است که باید در فهرست میوه‌های بهشتی قرار می‌گرفت. آووکادو یک میوه مغذی، مفید و لذیذ است که در سراسر جهان پایه ثابت بسیاری از آشپزخانه‌هاست. اما مصرف این میوه در ایران خیلی مرسوم نیست. آووکادو بومی مکزیک و آمریکای مرکزی است، اما در بسیاری از مناطق جهان از جمله آمریکای شمالی کشت می‌شود.

این میوه در غذاهایی مانند املت، سالاد، تاکو و غیره استفاده می‌شود. همچنین آووکادو در دنیای فیتنس و تندرستی بسیار محبوب است زیرا بسیار مغذی است و چربی سالم موردنیاز ورزشکاران را تامین می‌کند. در این مطلب قرار است تمام خواص آووکادو و بهترین نحوه مصرف این میوه را به شما بگوییم.

هسته آووکادو بخشی از این میوه است که روغن آووکادو یا عصاره مورد استفاده در محصولات آرایشی و بهداشتی را از آن تهیه می‌کنند. درخت آووکادو در مناطق خاصی می‌روید، از این رو بومیان این مناطق به خوبی نحوه رسیدگی به این گیاه را می‌دانند و گیاه را در جهت به دست آوردن میوه‌ای سالم و درجه یک هدایت می‌کنند.چربی‌های نهفته در آووکادو از نوع چربی‌های مفید بوده که در میوه‌های استوایی و گرمسیری یا هسته آن‌ها به وفور یافت می‌شود. خوردن آووکادو نیز در وعده‌های غذایی مختلف می‌تواند ارزش غذایی بالایی را برای مصرف کننده به همراه داشته باشد.

 

خواص آووکادو برای سلامتی و شادابی

خواص آووکادو چیست؟

احتمالاً در دستور تهیۀ بسیاری از غذاها آووکادو را دیده‌اید و این سؤال برایتان پیش آمده است که خواص آووکادو چیست. آووکادو بیست ویتامین و ماده معدنی شامل ویتامین‌های C، E، K،B1، B2، B3، B5، B6، پتاسیم، منیزیم، منگنز، مس، آهن و فولات دارد که این ماده غذایی را به یک منبع عالی تبدیل می‌کنند.

ضمناً آووکادو حاوی ویتامین A، D و ماده معدنی کلسیم نیست؛ ولی، اگر غذاها یا مکمل‌های حاوی این مواد با آووکادو مصرف شوند، جذب آن‌ها افزایش می‌یابد. آووکادو همچنین حاوی مقادیر زیادی کاروتنوئید است. کاروتنوئیدها می‌توانند در بدن به ویتامین A تبدیل شوند.

آووکادو به‌صورت طبیعی عاری از قند، سدیم و کلسترول است؛ پس برای افراد دیابتی مضر نیست و با داشتن پتاسیم فراوان به کاهش فشارخون هم کمک می‌کند.

چربی‌های مفید (غیراشباع‌شده) موجود در آووکادو اگر جایگزین چربی‌های مضر (اشباع‌شده یا ترانس) در رژیم غذایی شوند، می‌توانند باعث کاهش کلسترول LDL و افزایش کلسترول HDL خون شوند. پس این چربی‌ها می‌توانند به سلامت سیستم قلبی‌عروقی کمک کنند.

نمایش بیشتر ....  15 مورد از خواص شگفت انگیز انار برای سللامتی

خواص آووکادو برای اسپرم و باروری مردان نیز قابل‌توجه است. این ماده غذایی با داشتن مقادیر عالی ویتامین E و سایر ویتامین‌ها و مواد مغذی دیگر یک منبع عالی برای کمک به تولید اسپرم‌های سالم است.

7 خواص آووکادو برای مردان

 آووکادو سرشار از مواد مغذی است
آووکادو یکی از آن میوه هایی است که مقداری از هر آنچه بدن شما نیاز دارد را دارد. حاوی ویتامین A، B1، B2، B5، B6، C، E، K، منیزیم، پتاسیم، فیبر غذایی، کربوهیدرات، چربی ها، آهن، فسفر و موارد دیگر است.
چربی موجود در میوه تک اشباع است که اغلب به عنوان چربی سالم از آن یاد می شود، مصرف آن را بدون هیچ خطری برای سلامتی ایمن می کند. برخی از این مواد مغذی در میوه به مقدار زیاد وجود دارد و یک آووکادو می‌تواند حاوی 150 کالری یا حتی بیشتر باشد. تمام این مواد مغذی مورد نیاز بدن هستند، آن را در فرم نگه می دارند و به طور کلی احساس بهتری به شما می دهند.
 آووکادو به جذب مواد مغذی کمک می کند
گاهی اوقات تنها خوردن غذاهای سرشار از مواد مغذی کافی نیست. بدن شما باید بتواند آن مواد مغذی را نیز جذب کند. برخی از این مواد مغذی، مانند کلسیم و ویتامین K، محلول در چربی هستند، به این معنی که قبل از اینکه بدن شما بتواند آنها را جذب کند، باید با چربی همراه شوند. جدای از آن، برخی از مواد مغذی به شدت در میوه‌ها متمرکز هستند، به این معنی که فقط خوردن آووکادو می‌تواند نیاز بدن شما را تامین کند.
 آووکادو سلامت قلب را بهبود می بخشد
قلب سالم برای یک زندگی سالم بسیار مهم است، به خصوص اگر مرد هستید. مردان در مقایسه با زنان به شدت در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی هستند. یکی از دلایل بیشتر بیماری های قلبی،غذای رژیمی ناسالم است.
آووکادو ممکن است محتوای چربی بالایی داشته باشد، اما برای قلب بسیار مفید است. چربی موجود در آووکادو تک اشباع شده و کلسترول بسیار پایینی دارد که باعث می شود آن را بدون عوارض جانبی برای خوردن بی خطر کنید. نه تنها این، بلکه خوردن آووکادو همچنین سطح کلسترول موجود و همچنین تری گلیسیرید خون را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. این به این دلیل است که آووکادو حاوی بتا سیتوسترول و فیبر محلول است که مشخص شده است سطح کلسترول خون را کاهش می دهد.
 آووکادو هضم را بهبود می بخشد
آووکادو همچنین حاوی فیبر نامحلول است که به هضم غذا کمک می کند و خطر یبوست را کاهش می دهد. همچنین با سفت کردن ضایعات و اضافه کردن وزن به آن، دفع زباله را آسان تر می کند. فیبر نامحلول همچنین به حفظ سلامت روده و کاهش خطر ابتلا به سرطان روده کمک می کند.
آووکادو فیبر بالایی دارد و همچنین کربوهیدرات بسیار کمی دارد، به این معنی که خوردن آن می تواند به کاهش وزن نیز کمک کند.
 به بینایی چشم کمک میکند
تعداد زیادی از بیماری های چشمی مرتبط با افزایش سن وجود دارد که مردان را بسیار تحت تاثیر قرار می دهد. بیماری های شایع چشم مانند دژنراسیون ماکولا، آب مروارید، گلوکوم، استرابیسم و ​​آمبلیوپی می توانند با افزایش سن برای مردان نگران کننده باشند. با این حال، خوردن آووکادو در حال حاضر می تواند به شما کمک کند تا از این همه مشکلات چشمی جلوگیری کنید.
آووکادو حاوی ویتامین A است که همیشه به بهبود بینایی کمک می کند. اما آنها همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند لوتئین و زآگزانتین هستند که به کاهش و پیشگیری از خطر بیماری های چشمی کمک می کنند و همچنین از چشم محافظت می کنند.
 آووکادو میل جنسی را افزایش می دهد
انرژی و میل جنسی سالم برای مردانی که می خواهند از رابطه جنسی لذت ببرند بسیار مهم است و آووکادو می تواند به شما انرژی بدهد و میل جنسی شما را بهبود بخشد.
خوردن آووکادو می تواند میل جنسی را تقویت کرده و فعالیت در اتاق خواب را افزایش دهد. این به این دلیل است که حاوی چربی های تک اشباع شده و سایر مواد مغذی از جمله اسیدهای چرب امگا 3 است که انرژی می دهد و همچنین به شما کمک می کند خلق و خوی بهتری داشته باشید.
 آووکادو ممکن است به پیشگیری از سرطان کمک کند
امروزه سرطان های کشنده زیادی وجود دارد که مردان را تحت تاثیر قرار می دهد. سرطان پروستات، سرطان روده بزرگ و سرطان ریه بیماری های شایعی هستند که مردان را تحت تاثیر قرار می دهند. یکی دیگر از مزایای سلامتی آووکادو برای مردان این است که می تواند به پیشگیری از سرطان کمک کند.
برخی از مطالعات علائم اولیه ای را نشان داده اند که آووکادو ممکن است به پیشگیری از سرطان کمک کند. خوردن آووکادو سلامت روده را بهبود می بخشد و از خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ جلوگیری می کند. همچنین نشان داده است که مواد مغذی موجود در آووکادو ممکن است از رشد سلول های سرطانی پروستات جلوگیری کند.

 

نمایش بیشتر ....  خواص بادام زمینی در بارداری | برای سلامتی و زیبایی جنین

و همچونین بخوانید : طرز تهیه سرکه سیب خالص خانگی سالم + نکات مهم

 

3 خواص آووکادو برای زنان

زنان به دلیل عادت ماهیانه و از دست دادن بخشی از خون بدن، توسط آووکادو می‌توانند به خون سازی بدن خود کمک کنند. کاهش کلسترول، جلوگیری از انعقاد خون، جلوگیری از لخته شدن و در نتیجه سکته‌های مغزی و قلبی از جمله خواص آووکادو برای زنان است. ویتامین K موجود در آووکادو سبب وجود این خواص در آن می‌شود. لذا مصرف این میوه به طرق مختلف در رژیم غذایی زنان می‌تواند به رفع و جلوگیری از بسیاری بیماری‌های آنان کمک کند.

 از سرطان دهانه رحم و سینه جلوگیری می کند
سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است که سرطان دهانه رحم چهارمین سرطان شایع در بین زنان در سراسر جهان است، با تخمینی 604000 مورد جدید و 342000 مرگ در سال 2020.اگرچه هیچ مطالعه ای رابطه مستقیم بین مصرف آووکادو و کاهش سرطان دهانه رحم را ثابت نکرده است، اما فولات موجود در آووکادو با کاهش خطر ابتلا به سرطان های دهانه رحم از جمله سرطان روده بزرگ، پانکراس و معده مرتبط است.
یک توت آووکادو تقریباً 59 میکروگرم فولات دارد. علاوه بر این، دارای برخی خواص ضد سرطانی است که شامل کاروتنوئیدها و فیتوکمیکال ها می شود. کاروتنوئیدها به ویژه با مبارزه با پیشرفت سرطان در انسان مرتبط هستند.همچنین، یک بررسی در سال 2013 فواید بالقوه آووکادو را در مبارزه با سرطان سینه و گلو بیان کرده است. با این حال، این نتیجه از آزمایشات لوله آزمایش به دست آمد. هنوز هیچ آزمایش انسانی انجام نشده است و تحقیقات بیشتر برای تأیید این ادعا همچنان در حال انجام است.
 استفاده مناسب در زمان بارداری
آووکادو سرشار از فولات است که برای بارداری سالم ضروری است. مصرف کافی آووکادو به کاهش خطر سقط جنین و ناهنجاری های لوله عصبی کمک می کند. شما باید به عنوان یک زن باردار روزانه 600 میکروگرم فولات مصرف کنید و یک آووکادو حاوی 160 میکروگرم است.همچنین آووکادو حاوی اسیدهای چرب است که برای رشد مناسب جنین و رژیم غذایی سالم ضروری است. مزایای سلامتی آووکادو برای زنان فقط به همین جا ختم نمی شود.
 خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا وابسته به سن را کاهش می دهد
چشم ها یکی از نقاط کانونی یک زن هستند. به همین دلیل است که خانم ها وقت خود را برای آرایش کردن نواحی چشم صرف می کنند و لوازم آرایشی را به لنزهای تماسی و اطراف چشم اضافه می کنند.آووکادو حاوی دو ماده شیمیایی گیاهی، لوتئین و زآگزانتین است که به عنوان محافظت آنتی اکسیدانی در محافظت از چشم در برابر خطر، از جمله نور، عمل می کند.
همچنین اسیدهای چرب تک غیراشباع موجود در آووکادو به جذب آنتی اکسیدان های محلول در چربی مانند بتا کاروتن که با دژنراسیون ماکولا مبارزه می کند، کمک می کند. چشم سالم برای زیبایی کلی ضروری است.

خواص آووکادو برای مو

مو و پوست از دیگر اعضای بدن است که آووکادو می‌تواند در حفظ سلامت آن‌ها نقش بسزایی را ایفا کند. ماسک و ماسک پوست آووکادو برای زنان و مردان در درازمدت تاثیرات بسیاری را از خود برجای می‌گذارد. روغن آووکادو به دلیل وجود ویتامین‌های مختلف در صورتی که بر روی پوست صورت و مو به صورت مداوم ماساژ داده شود، از خشکی، پوسته پوسته شدن، شوره سر، پوست ریزی سر، بروز جوش و لک و بسیاری بیماری‌های دیگر جلوگیری می‌کند.

نمایش بیشتر ....  18 تا از خواص میوه به برای مردان که شما را شگفت زده می کند !

برای دریافت مشاوره در زمینه طراحی سایت با کیفیت و کانفیگ مودم اینترنتی خود در کرج با شماره تماس زیر تماس بگیرید

” مشاوره برای شما دوست عزیز رایگان می باشد “

۰۹۱۲۲۶۴۹۳۲۱-۰۹۳۸۲۲۶۴۵۱۸

15مورد از خواص شگفت انگیز تخم مرغ