طرز تهیه پیتزا مرغ تابه ای به روش ساده

طرز تهیه پیتزا مرغ تابه ای

طرز تهیه پیتزا مرغ تابه ای

طرز تهیه پیتزا مرغ تابه ، ایبرای آشنایی  با طرز تهیه پیتزا مرغ تابه ای در ادامه با ما همراه باشید ، پیتزا مرغ تابه ای یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

 

و همچونین بخوانید :طرز تهیه مربای آلبالو

مواد لازم برای ۴ نفر
آرد سفید ۱ لیوان + یک سوم لیوان
ماست ½ لیوان
بکینگ پودر ۱٫۵ قاشق چایخوری
نمک ۱ قاشق چایخوری
روغن ۲قاشق غذاخوری
تخم مرغ ۱ عدد
سینه مرغ ۲ عدد
فلفل دلمه ای ۲ عدد
قارچ ۶ عدد
پنیر پیتزا ۳۰۰ گرم
سس پیتزا به مقدار کافی
نمایش بیشتر ....  دسر پلمبیر ساده و آسان و خوشمزه در خانه تهیه کنیم !

 

 

 

 

 

 

 

 

طرز تهیه پیتزا مرغ تابه ای

 

 

 

 

وهمچونین بخوانید :آموزش درست کردن آش رشته برای ۴ نفر

دستور پخت پیتزا مرغ تابه ای

مرحله اول پیتزا مرغ تابه ای

برای تهیه پیتزا مرغ تابه ای ابتدا قابلمه ای را تا نصفه آب می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم تا جوش بیاید و بعد یک پیاز متوسط را پوست می گیریم و می شوییم و از وسط نصف می کنیم و هنگام جوشیدن آب همراه با تکه های مرغ به ان اضافه می کنیم.

مرحله دوم پیتزا مرغ تابه ای

سپس اجازه می دهیم تا مرغ به مدت ۳۰ الی ۴۰ دقیقه بپزد و بعد مرغ های پخته شده را روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم و ریش ریش می کنیم.قارچ ها را نیز می شوییم و روی تخته برش میدهیم و داخل تابه ای تفت می دهیم.

مرحله سوم پیتزا مرغ تابه ای

در این مرحله تخم مرغ را داخل داخل کاسه ای می شکنیم و با چنگال آن را هم می زنیم تازرده و سفیده کاملا مخلوط شوند و بعد روغن،نمک و ماست به آن می افزاییم و خوب مخلوط می کنیم.بکینگ پودر را با آرد مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم پیتزا مرغ تابه ای

سپس به مواد کم کم اضافه می کنیم و همگی مواد را با قاشق با یکدیگر کاملا ترکیب می کنیم و دستمان را چرب می کنیم و خمیر را ورز می دهیم اگر نیاز بود آرد اضافه می کنیم.خمیر باید لطیف و منسجم باشد.قلمو را داخل کمی روغن می زنیم.

مرحله پنجم پیتزا مرغ تابه ای

در ادامه کف قالب یا تابه را با آن چرب می کنیم و خمیر را کف قالب یا تابه پهن می کنیم.با این حجم از مواد می توانیم دو تا پیتزا متوسط درست کنیم.فر را روشن می کنیم و روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار می دهیم تا به مدت ۱۰ دقیقه گرم شود.

مرحله ششم پیتزا مرغ تابه ای

در تابه را می گذاریم و شعله پخش کن را روی شعله می گذاریم، سپس تابه را روی شعله پخش کن قرار می دهیم و حرارت را بسیار ملایم می کنیم تا به مدت ۳۰ دقیقه پیتزا بپزد. پس از گذشت این زمان خمیر پیتزا را چک می کنیم.

مرحله هفتم پیتزا مرغ تابه ای

اگر کناره های خمیر پیتزا به خوبی پف کرده بود و زیر آن طلایی شده بود پیتزا پخته است وگرنه باید اجازه بدهیم تا ۱۰ دقیقه دیگر بماند تا پخته شود. پس از پهن کردن خمیر روی آن را با سس گوجه فرنگی کاملا می پوشانیم.

مرحله هشتم پیتزا مرغ تابه ای

سپس مواد پیتزا را روی سس به صورت پخش می ریزیم تا همه جای خمیر از مایه باشد و در آخر پنیر پیتزا روی مایه پیتزا می ریزیم و قارچ و فلفل دلمه ای ها را روی پنیر می ریزیم تا هم پیتزا زیباتری داشته باشیم و هم آب موجود در آن ها باعث خراب شدن و خمیر شدن نان پیتزا نشوند.

مرحله نهم پیتزا مرغ تابه ای

در این مرحله قالب را وسط فر قرار می دهیم و  یک کاسه آب نیز داخل فر می گذاریم وبه مدت ۳۰ دقیقه صبر می کنیم تا پیتزا پخته شود. در آخر پخت می توانید ۱ الی ۲ دقیقه گریل را روشن کنید تا روی پیتزا نیز برشته شود.نوش جان

نمایش بیشتر ....  چطورترشی لیمو ترش درست کنیم ؟

 

مطالب مرتبط :

طرز تهیه پیتزا مرغ با سس پستو ، طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ تابه ای ،

طرز تهیه پیتزا مرغ تابه ای ، طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ ،طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ رستورانی ، طرز تهیه پیتزا مرغ بدون قارچ ،طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ در توستر ،

طرز تهیه پیتزا مرغ با سس پستو ، طرز تهیه پیتزا مرغ و کالباس ، طرز تهیه پیتزا مرغ و سوسیس ، طرز تهیه پیتزا مرغ در ماهیتابه رژیمی ،فیلم طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ بدون فر ،

طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ با خمیر آماده، طرز تهیه پیتزا مرغ بدون فر با خمیر آماده ، طرز تهیه پیتزا مرغ بدون قارچ ، طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ رستورانی ، فیلم طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ ف طرز تهیه پیتزا مرغ و کالباس ، طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ و کالباس ، طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ در توستر ، طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ با خمیر آماده 

 


برای دریافت مشاوره در زمینه طراحی سایت با کیفیت و کانفیگ مودم اینترنتی خود در کرج با شماره تماس زیر تماس بگیرید

” مشاوره برای شما دوست عزیز رایگان می باشد “

۰۹۱۲۲۶۴۹۳۲۱-۰۹۳۸۲۲۶۴۵۱۸

درج آگهی رایگان در سایت پونیز

بازار آگهی ها و نیازمندی های روز