طرز تهیه کرامبل کیک سیب گردو دارچین خوشمزه و ساده

کرامبل کیک سیب

طرز تهیه کرامبل کیک سیب گردو دارچین خوشمزه و ساده

 

برای طرز تهیه کرامبل کیک سیب گردو دارچین خوشمزه و ساده ، کرامبل کیک سیب گردو دارچین یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کرامبل کیک سیب گردو دارچین خوشمزه و ساده گردو دارچین در ادامه با جورنال وب  همراه باشید.

 

طرز تهیه کرامبل کیک سیب گردو دارچین خوشمزه و ساده

مواد لازم برای کرامبل کیک
سیب ۲ عدد
مغز گردو ۱ لیوان
بیسکویت ۱ لیوان
شکر ۳ قاشق غذاخوری
پودر دارچین ۲ قاشق غذاخوری
کره ۵۰ گرم
مواد لازم برای کیک
تخم مرغ ۴ عدد
شکر ۱ لیوان
ماست ۱ لیوان
روغن جامد یا کره ۱۵۰ گرم
آرد ۲٫۵ لیوان
وانیل ۱ قاشق چایخوری
بیکینگ پودر ۲ قاشق غذاخوری
نمایش بیشتر ....  مرصع پلو خوشمزه و عالی در منزل درست کن !

طرز تهیه کرامبل کیک سیب گردو دارچین خوشمزه و ساده

مرحله اول

برای تهیه کرامبل کیک سیب گردو دارچین خوشمزه در ابتدای کار مواد کرامبل را آماده می کنیم، برای این منظور پوست سیب ها را جدا کرده و به صورت نگینی خرد می کنیم، سپس نصف مقدار آنرا درون یک کاسه می ریزیم.

مرحله دوم

حالا بیسکویت را درون غذاساز ریخته و به خوبی میکس می کنیم تا پودر شود، سپس نصف مقدار آنرا به همراه نصف مقدار مغز گردو خرد شده، پودر دارچین و شکر به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه کره را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود، سپس به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم. حالا فر را با حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود.

مرحله چهارم

در این مرحله به سراغ درست کردن کیک پایه می رویم، برای این منظور روغن جامد را به همراه شکر درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا کرم رنگ و کش دار شود.

 

 

مرحله پنجم

حالا تخم مرغ ها را دانه به دانه به کاسه اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم، سپس بین کار کاسه را چندین مرتبه دورگیری می کنیم تا بوی نامطبوع تخم مرغ از بین برود. در ادامه با تخم مرغ آخر وانیل را می افزاییم.

مرحله ششم

در ادامه ماست را به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم، سپس آرد و بیکنیگ پودر را درون الک ریخته و کم کم درون کاسه الک می کنیم، سپس با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم.

نمایش بیشتر ....  طرز تهیه مرغ شکم پر ساده و خوشمزه و راحت

 

 

وهمچونین بخوانید :طرز تهیه ساندویچ گوشت بندری به روش ساده

مرحله هفتم

زمانی که بافت مایه کیک یکدست و یکنواخت شد، هم زدن را متوقف کرده، سپس درون قالب مورد نظرمان را با مقداری روغن مایع چرب کرده و آرد پاشی می کنیم. حالا نیمی از مقدار مایه کیک را درون قالب می ریزیم.

مرحله هشتم

در ادامه باقی مانده سیب، مغز گردو و بیسکویت خرد شده را به همراه مقداری پودر دارچین روی مایه کیک ریخته، سپس مابقی مایه کیک را روی آن می ریزیم و با لیسک پخش می کنیم. حالا مواد کرامبل را روی مایه می ریزیم.

مرحله نهم

در ادامه قالب را طبقه میانی فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان برای اطمینان از پخت کیک یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم.

مرحله دهم

زمانی که مایه کیک به خلال دندان یا سیخ چوبی نچسبیده بود، کیک کاملا پخته است، سپس قالب را از فر خارج می کنیم تا کیک خنک شود. در نهایت کیک را از قالب جدا کرده و به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه طراحی سایت با کیفیت و کانفیگ مودم اینترنتی خود در کرج با شماره تماس زیر تماس بگیرید

” مشاوره برای شما دوست عزیز رایگان می باشد “

۰۹۱۲۲۶۴۹۳۲۱-۰۹۳۸۲۲۶۴۵۱۸

15مورد از خواص شگفت انگیز تخم مرغ