چطوری حلوا ساده و خوشمزه و مجلسی درست کنم ؟

چطوری حلوا ساده و خوشمزه و مجلسی درست کنم ؟

آنچه در این مطلب می خوانید

طرز تهیه حلوا

طرز تهیه حلوا
طرز تهیه حلوا

چطوری حلوا ساده و خوشمزه و مجلسی درست کنم ؟، برای طرز تهیه حلوا که یکی از قدیمی ترین و پر طرفدارترین دسرهای سنتی ایران است. مطلب ما در سایت ژورنال وب پیگیری کنید ، البته به مرور زمان دیگر از حلوا به عنوان دسر یا غذا استفاده نمی شود و حلوای آرد گندم بیشتر برای مراسم های مذهبی مثل مراسم ختم مورد استفاده قرار می گیرد. حلوا یکی از مقوی ترین دسرهای سنتی ایرانی می باشد که به عنوان یک میان وعده بسیار خوشمزه پر انرژی می باشد

شما به دلخواه می توانید از هر آردی برای تهیه این حلوا استفاده کنید ولی آرد سبوس دار مقوی تر می باشد. با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۱۰ نفر حلوا تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری حلوا تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی حلوا با ژورنال وب همراه باشید.

نمایش بیشتر ....  میزان کالری پاستا پنه آلفردو در 100 گرم چقدر است ؟

 

 

وهمچونین بخوایند :طرز تهیه کشک بادمجان خوشمزه

 

 

 

طرز تهیه حلوا

مواد لازم برای ۴ نفر

مواد لازم حلوا

  • آرد ۲ پیمانه
  • شکر ۲ پیمانه
  • آب ۱.۵ لیوان
  • گلاب ۱/۲ پیمانه
  • مخلوط روغن مایع و روغن جامد و کره ۱ پیمانه (۲۰۰ گرم
  • زعفران دم کرده غلیظ ۲ ق غذا خوری
  • پودر هل نوک ق چای خوری

طرز تهیه حلوا

مرحله اول: تهیه شربت حلوا

برای تهیه شربت حلوا ابتدا یک قابلمه کوچک روی حرارت قرار دهید سپس آب داخل آن بریزید. در ادامه گلاب را به همراه شکر و پودر هل به قابلمه اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا شکر به طور کامل درون آب حل شود.پس از اینکه شکر حل شد زعفران دم کرده را به قابلمه اضافه کنید و با دیگر مواد مخلوط کنید. پس از اینکه شربت آماده شد آنرا روی حرارت بسیار ملایم قرار دهید چون زمانی که می خواهید آنرا به آرد اضافه کنید باید داغ باشد. نیازی نیست شربت قوام پیدا کند وگرنه حلوا خشک می شود.

مرحله دوم: تفت دادن آرد

در مرحله بعدی آرد را دو مرتبه الک کنید تا کاملا صاف و یکدست شود سپس یک ظرف مناسب روی حرارت قرار دهید و روغن مایع را داخل آن بریزید. پس از اینکه روغن مایع داغ شد حرارت زیر قابلمه را ملایم کنید تا روغن داغ بماند. در مرحله بعدی یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید و آرد را به آن اضافه کنید. آرد را تفت دهید تا تغییر رنگ دهید و رنگش کمی مایل به کرمی شود. توجه داشته باشید که این مرحله خیلی مهم است چون اگر از آرد غافل شوید سریع ته می گیرد.

نمایش بیشتر ....  طرز تهیه کرامبل کیک سیب گردو دارچین خوشمزه و ساده

مرحله سوم: تهیه حلوا مجلسی

اگر آرد بسوزد طعم حلوای شما خراب می شود. پس از اینکه رنگ آرد تغییر کرد روغن را به صورت داغ به آرد اضافه کنید و خوب تفت دهید تا روغن و آرد کاملا یکدست شوند. حرارت زیر تابه را کم کنید و شربت را کم کم به حلوا اضافه کنید.

در این مرحله ممکن است کمی آرد گلوله شود ولی با هم زدن مداوم باز می شود. مواد را با قاشق خوب مخلوط کنید تا حلوا حالت خمیری به خود بگیرد.

نکته ی مهم در تهیه حلوا این است که وقتی وسط ظرف جمع شد از رو شعله بردارید و ظرف را با دست آروم به دو طرف تکون بدید که بهش میگن قنداق پیچ کردن یا گهواره کردن که باعث می شود حلوا جا بیفته و روغن بی اندازد پس از اینکه حلوا روغن انداخت و آماده شد آنرا در ظرف مورد نظرتان بکشید. برای تزیین حلوا می توانید از خلال پسته ، خلال بادام و پودر نارگیل استفاده کنید.نوش جان

 

 

طرز تهیه حلوا

 

 

وهمچونین بخوانید :مرصع پلو یکی از انواع غذاهای سنتی و بسیار خوشمزه ایرانی

 

 

نکات طرز تهیه حلوا

آرد مناسب

برای تهیه این حلوای خوشمزه از انواع آردهای گندم می شود استفاده کرد، البته اهل فن توصیه می کنند برای اینکه در پایان حلوای خوش طعم تر و لطیف تری داشته باشید از آرد نانوایی سنگک استفاده کنید.

نکات تکمیلی در مورد حلوای ساده

زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 15دقیقه
و زمان پخت و انتظار آن در حدود 2 ساعت میباشد .
حلوای ساده را می توانید در وعده میان وعده – دسر – سرو کنید .
همچنین میتوان در ماه رمضان به عنوان افطار – میل کرد .
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 15 نفر مناسب میباشد .

نمایش بیشتر ....  طرز تهیه آلاشینگ مرغ خوشمزه و ساده و سریع

 

مطالب مرتبط :

طرز تهیه حلوا با شیره انگور برای ۱۰ نفر، طرز تهیه حلوا ارده ،
طرز تهیه حلوای هویج ، طرز تهیه حلوا مجلسی ، طرز تهیه حلوا سیاه ، طرز تهیه حلوای هویج ارومیه ، طرز تهیه حلوای ساده ، طرز تهیه حلوا ساده با پیمانه ، طرز تهیه حلوا ساده برای ۱۰ نفر ، طرز تهیه حلوا ساده برای دو نفر ، طرز تهیه حلوا ساده برای 4 نفر ، طرز تهیه حلوا ساده زعفرانی ، طرز تهیه حلوا ساده با تصویر ، طرز تهیه حلوا ساده بدون زعفران ، طرز تهیه حلوا ساده خانگی ، طرز تهیه حلوا ساده با شیره انگور ، طرز تهیه حلوا ساده برای ۱۰ نفر ، طرز تهیه حلوا ساده با پیمانه ، فیلم طرز تهیه حلوا ساده ، طرز تهیه حلوا آرد گندم ساده ، طرز تهیه حلوا ساده برای 4 نفر ، طرز تهیه حلوا مجلسی ساده ، طرز تهیه حلوا خانگی ، حلوا ساده برای افطار ، طرز تهیه حلوا ساده زعفرانی ، طرز تهیه حلوا زعفرانی با پیمانه ، طرز تهیه حلوا زعفرانی با آرد سفید ، طرز تهیه حلوا زعفرانی مجلسی ، حلوا زعفرانی مجلسی جدیدترین ، طرز تهیه حلوا زعفرانی مرحله به مرحله با عکس

 

 

 


برای دریافت مشاوره در زمینه طراحی سایت با کیفیت و کانفیگ مودم اینترنتی خود در کرج با شماره تماس زیر تماس بگیرید

” مشاوره برای شما دوست عزیز رایگان می باشد “

۰۹۱۲۲۶۴۹۳۲۱-۰۹۳۸۲۲۶۴۵۱۸

درج آگهی رایگان در بازار نیازمندی های پونیز