طرز تهیه کشک بادمجان خوشمزه

کشک بادمجان

آنچه در این مطلب می خوانید

طرز تهیه کشک بادمجان خوشمزه

 

طرز تهیه کشک بادمجان خوشمزه
طرز تهیه کشک بادمجان خوشمزه

 

 

برای طرز تهیه کشک بادمجان خوشمزه که در بسیاری از غذاهای ایرانی از بادمجان استفاده می‌شود، کشک هم محصول اصیل و صد در صد ایرانی است که طعمی خاص همراه با کمی شوری و ترشی به غذا می‌دهد. بادمجان به روش‌های مختلف در غذاها استفاده می‌شود، می‌توانید آن را به صورت کبابی یا سرخ شده در غذا به کار ببرید.

برای تهیه کشک بادمجان، این غذای خوش طعم و ساده از هر دو نوع روش گفته شده می‌توان استفاده کرد.

کشک بادمجان غذای خوشمزه ای که در منوی غذایی بسیاری از کدبانوهای ایرانی قرار دارد. این غذا اصیل و قدیمی ایرانی را می توان با مواد در دسترسی مانند بادمجان، کشک، سیر و پیاز و… به راحتی در خانه تهیه کرد و با نان و سبزی خوردن نوش جان نمود.

اگر کشک بادمجان جزو غذاهای مورد علاقه شما و خانواده تان است، با این بخش از آشپزی با سایت ژورنال وب همراه شوید تا با طرز پخت کشک بادمجان را بیاموزید.

 

ادویه کشک بادمجان چیست ؟

*ادویه کشک بادمجان زردچوبه و نمک است و در کنار آن از نعنا خشک هم استفاده می شود. *در مورد اضافه کردن زردچوبه باید این نکته را مد نظر داشته باشید که طعم خام آن را بگیرید. اما چه زمانی زردچوبه را باید اضافه کنید؟ درست در مرحله سرخ کردن نعنا در روغن.

نمایش بیشتر ....  طرز تهیه کیک یزدی ساده و شگفت انگیز به روش قنادی

طرز تهیه کشک بادمجان مجلسی و رازهای خوشمزه شدن آن – مجله کوروش

o

مواد مورد نیاز کشک بادمجون ساده

ابتدا مواد لازم بیان شده در زیر را آماده کنید تا به سراغ دستور تهیه اصلی کشک بادمجان برویم:
مواد لازم مقدار
بادمجان 1 کیلو گرم
نمک به میزان لازم
زردچوبه 1 قاشق غذاخوری
فلفل سیاه نصف قاشق مرباخوری
نعنا خشک 3 قاشق غذاخوری
پیاز 1 عدد بزرگ
سیر 6 حبه
گردوی آسیاب شده 2 قاشق غذاخوری
کشک نصف پیمانه
طرز تهیه کشک بادمجان
اگر می خواهید یک کشک بادمجان خوشمزه تهیه کنید، مراحل زیر کمکتان می کند.

 

 

و همچونین بخوانید :طرز تهیه لازانیا ساده

 

مرحله اول:آماده کردن بادمجان ها

برای تهیه یک کشک بادمجان خوشمزه ابتدا بادمجان ها را پوست بگیرید و از وسط به دو نیم تقسیم کنید و برای جلوگیری از تلخ شدن کشک بادمجانتان آنها را نیم تا یک ساعت درون آب نمک قرار دهید.

مرحله دوم:سرخ کردن بادمجان

بادمجان هایی را که درون آب نمک قرار داده اید را خارج کرده و آبکشی کنید و بگذارید آب آنها خارج شود، سپس درون تابه ای مقداری روغن بریزید و بادمجان ها را سرخ کنید اما توجه کنید که بادمجان های شما بیش از حد سرخ نشوند.

 

مرحله سوم:سرخ کردن پیازها

در این مرحله پیاز را پوست بگیرید و بعد از خرد کردن به صورت ریز و نگینی درون تابه ای با مقدار اندکی روغن سرخ شود، دقت کنید که پیاز شما نسوزد و پیازها با حرارت ملایم کاراملی رنگ شوند.

 

مرحله چهارم:افزودن ادویه ها

برای افزایش طعم و بوی ادویه ها بعد از سرخ شدن پیاز زرد چوبه و فلفل سیاه را به پیاز ها بیافزایید و کمی تفت دهید تا طعم ادویه ها به خورد پیاز ها برود و پیاز ها طعم بگیرند. می توانید سیر را نیز رنده و یا خرد کنید وهمراه پیاز سرخ نمایید و یا اینکه می توانید سیر را بدون سرخ کردن به کشک بادمجان بیافزایید، این کار کاملا سلیقه ای می باشد.

 

مرحله پنجم:تهیه نعناع داغ

در این مرحله سیر داغ و پیاز داغ را از تابه خارج کرده و کنار می گذاریم و سپس نعناع را به همراه کمی روغن به تابه اضافه کرده و 30 ثانیه تفت دهید تا رنگ نعناع کمی تیر شود. بیش از 30 ثانیه تفت دادن نعناع سبب تلخ شدن آن می شود.

مرحله ششم:له کردن بادمجان ها

بادمجان های سرخ شده را درون تابه ای بریزید و با کمک چنگال یا گوشتکوب له کنید و پیاز داغ، سیر داغ و نعناع داغ و گردو آسیاب شده را به آن بیافزایید و چندین بار هم بزنید تا تمامی مواد به صورت یکنواخت با یکدیگر ترکیب شوند.

 

مرحله هفتم:جا افتادن کشک بادمجان

تابه حاوی بادمجان را روی حرارت خیلی کم قرار داده و در تابه را بگذارید تا بادمجان به روغن بیفتد.

 

مرحله هشتم:اضافه کردن کشک

در این مرحله و پس از اینکه غذا به روغن افتاد، کشک را اضافه کرده و مخلوط کنید. بعد از افزودن کشک و هم زدن آن مزه کشک بادمجان ها را چک کنید تا نمک و ادویه آن به میزان لازم باشد. سپس درب تابه را قرار دهید تا کشک و بادمجان به مدت 15 دقیقه دیگر روی حرارت بماند و جا بیفتد.

نمایش بیشتر ....  طرز تهیه شامی کباب خوشمزه تهرانی با مواد ساده

 

مرحله نهایی:سرو کشک بادمجان

بعد از گذشت این مدت کشک و بادمجان را در ظرف مورد نظرتان بریزید، سپس با نعناع داغ، پیاز داغ و کشک و گردو به سلیقه خود تزیین نمایید. برای تزئین کشک بادمجان حتی می توانید کمی گوشت چرخ کرده را به همراه پیاز و رب تفت دهید و روی کشک بادمجان بریزید.

 

 

وهمچونین بخوانید :طرز تهیه دلمه برگ مو

 

 

 

 

طرز تهیه کشک بادمجان ساده بدون گردو بدون روغن رژیمی و خوشمزه در سایت ژورنال وب

مواد لازم برای تهیه کشک بادمجان رژیمی بدون روغن و بدون گردو برای 4 نفر

  • بادمجان 8 عدد
  • پیاز متوسط 3 عدد
  • سیر 8 حبه
  • نعنا داغ 2 قاشق غذاخوری
  • کشک 4 قاشق غذاخوری
  • نمک 1 قاشق مرباخوری
  • فلفل سیاه 1 قاشق چای‌خوری
  • زردچوبه 1 قاشق چای‌خوری

 

مرحله اول، پوست گرفتن بادمجان‌ها

برای شروع ابتدا بادمجان‌ها رو پوست بگیرید و به صورت نگینی درشت خرد کنید تا سریع‌تر پخته بشن. روی بادمجون‌های خرد شده نمک بپاشید و بادمجان‌ها رو داخل یک سبد بریزید نیم ساعت زمان بدید تا تلخی بادمجان گرفته بشه. سپس بادمجان‌ها رو بشویید تا نمک اضافی گرفته بشه. بادمجان‌ها رو داخل یک دستمال پارچه‌ای بریزید تا خشک بشه.

مرحله دوم، سرخ کردن بادمجان‌ها

داخل یک تابه نچسب یا چدنی کمی روغن بریزید تا کف تابه چرب بشه. سپس بادمجان‌ها رو داخل تابه بریزید و کمی تفت بدید. سپس حرارت رو کم کنید و درب تابه رو بذارید و حدود 20 تا30 دقیقه زمان بدید تا بادمجان با حرارت کم بپزه. سپس با گوشت‌کوب بادمجان‌ها رو خوب بکوبید تا کاملا یکدست بشه.

مرحله سوم، آماده کردن پیاز داغ

پیازها رو پوست بگیرید و به صورت خلالی باریک خرد کنید. یک تابه رو روی حرارت بذارید و مقداری روغن بریزید. وقتی که داغ شد، پیاز رو اضافه کنید و وقتی که پیاز کمی طلایی شد، سیر رو که ریز خرد کردید، به پیاز اضافه کنید و هم بزنید. وقتی که پیاز و سیر طلایی شدند، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه رو اضافه کنید و کمی تفت بدید تا خامی ادویه گرفته بشه.

مرحله چهارم، اضافه کردن بادمجان به پیاز و سیر

سپس بادمجان رو به  پیاز و سیر اضافه کنید و هم بزنید و روی حرارت کم مواد رو 10 دقیقه تفت بدید. سپس درب تابه رو ببندید و یک ربع زمان بدید تا طعم مواد به خورد هم بره.

مرحله پنجم، اضافه کردن کشک

کشک رو به همراه نصف لیوان آب رقیق کنید و روی حرارت بذارید تا به جوش بیاد و چند دقیقه بجوشه. سپس کشک رو به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کشک با مواد مخلوظ بشه و روی حرارت کم حدود 10 دقیقه زمان بدید تا طعم کشک به خورد بادمجان بره.

مرحله ششم، آماده کردن نعنا داغ

داخل یک تابه کوچک کمی روغن بریزید و حدود 2 تا 3 قاشق غذاخوری نعنا خشک رو داخل تابه بریزید و روی حرارت کم 2 تا 3 دقیقه تفت بدید. دقت کنید که اگه نعنا خشک رو زیاد تفت بدید تلخ میشه. نعنا داغ رو به کشک بادمجان اضافه کنید و هم بزنید. 10 دقیقه بعد، کشک بادمجان رو سرو و نوش جان کنید.

 

 

طرز تهیه کشک و بادمجان ساده به روش رستورانی  در سایت ژورنال وب

مواد لازم برای ۴ نفر
بادمجان ۶ عدد قلمی
پیاز ۱ عدد
سیر ۴ حبه
نعناع خشک ۱ قاشق غذاخوری
گردوی خرد شده ۲ قاشق غذاخوری
کشک ۱ پیمانه
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی
نمایش بیشتر ....  طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ

مرحله اول

برای تهیه کشک و بادمجان خوشمزه ابتدا بادمجان ها را پوست می گیریم، سپس به صورت ورقه ای خرد می کنیم. در ادامه بادمجان ها را درون یک ظرف مناسب قرار داده و مقداری نمک به صورت پخش روی بادمجان ها می پاشیم.

مرحله دوم

حالا به مدت ۳۰ دقیقه تا یک ساعت زمان می دهیم تا آب اضافی بادمجان ها خارج شود. این کار علاوه بر اینکه باعث می شود تلخی بادمجان ها گرفته شود، باعث می شود که بادمجان ها هنگام سرخ شدن، روغن کمتری جذب کنند.

مرحله سوم

پس از اینکه آب بادمجان ها خارج شد، آنها را آبکش می کنیم، سپس با یک دستمال تمیز خشک می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن مخصوص سرخ کردنی به تابه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله بادمجان ها را به تابه اضافه کرده و هر دو سمت شان را به صورت یکدست سرخ می کنیم. در ادامه بادمجان های سرخ شده را درون توری فلزی قرار می دهیم تا روغن اضافی شان به آرامی خارج شود.

مرحله پنجم

در همین حین یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم، سپس پیاز را به صورت خلالی نازک خرد کرده و به همراه کمی روغن به تابه اضافه می کنیم. پیاز را به خوبی تفت می دهیم تا رنگش طلایی شود، سپس کمی زرچوبه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

تفت دادن مواد را یک دقیقه دیگر ادامه می دهیم، سپس سیر را به صورت خلالی خرد کرده و به تابه اضافه می کنیم. سیر را فقط در حدی تفت می دهیم که عطر آن خارج شود. زیاد تفت دادن سیر باعث می شود که طعمش تلخ شود.

مرحله هفتم

در این مرحله سیر داغ و پیاز داغ را از تابه خارج کرده و کنار می گذاریم. سپس نعناع را به همراه کمی روغن به تابه اضافه کرده و ۳۰ ثانیه تفت می دهیم تا رنگ نعناع کمی تیر شود. به هیچ وجه نعناع را بیش از ۳۰ ثانیه تفت ندهید چون تلخ می شود.

مرحله هشتم

حالا بادمجان های سرخ شده را با گوشکوب یا بلندر به طور کامل له می کنیم تا بافت شان یکدست شود، سپس درون یک تابه مناسب می ریزیم. در ادامه پیاز داغ، سیر داغ و نعناع داغ را به همراه گردو به تابه اضافه می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم، سپس درب تابه را می گذاریم تا کشک و بادمجان به روغن بیفتد. پس از اینکه غذا به روغن افتاد، کشک را اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا با دیگر مواد یکدست شود.

مرحله دهم

حالا مجددا درب تابه را می گذاریم تا کشک و بادمجان به مدت ۱۵ دقیقه دیگر روی حرارت بماند و جا بیفتد. در نهایت کشک و بادمجان را در ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس با نعناع داغ، پیاز داغ و کشک به سلیقه خود تزیین می کنیم.

 

تلخ شدن کشک و بادمجان

از مهم ترین دلایلی که باعث تلخ شدن این غذای خوشمزه می شود این است که از بادمجان های تلخ استفاده کنیم. نکته دیگر اینکه سیر و نعناع داغی که برای تزیین کشک و بادمجان استفاده می شود را باید در حد ۳۰ ثانیه تفت دهیم، چون نعناع و سیر اگر بیش از حد تفت داده شوند، تلخ می شوند.

 

طرز تهیه کشک بادمجان شمالی در سایت ژورنال وب

 

مرحله ی اول تهیه کشک بادمجان شمالی:

ابتدا یک عدد بادمجان بزرگ را خوب بشوییم و پوست بکنیم بعد آن را با چاقو برش دهیم و به آن نمک و زردچوبه بزنیم و بگذاریم یک ساعت بماند تا هنگام سرخ کردن روغن کمتری به خود بگیرد.

مرحله دوم تهیه کشک بادمجان شمالی:

شش حبه سیر و پنج پیاز محلی را رنده کنید که ریز و درشت خرد کردن بستگی به سلیقه ی شما دارد. در ماهیتابه به مقدار کافی روغن بریزید و بعد از گرم شدن بادمجانها را سرخ کنید توجه کنید بادمجان جیلی یرخ نشود و حالت بخارپز با شعله ی کم بخود بگیرد.

مرحله سوم تهیه کشک بادمجان شمالی:

در این مرحله بادمجانهای سرخ شده را روی دستمال می گذاریم تا روغنش گرفته شود در روغن ماهیتابه پیاز و سیر رنده شده را سرخ می کنیم و به آن نمک و زردچوبه می زنیم.

مرحله چهارم تهیه کشک بادمجان شمالی:

بادمجانها را با بوشکوب دستی می کوبیم تا خوب له شوند بعد به داخل ماهیتابه می ریزیم . و خوب هم میزنیم شعله را کم کنیم تا کمی تفت بخورد. بعد دو قاشق غذا خوری سر پر کشک می ریزیم و دوباره هم میزنیم کمی نمک و آب نارنج هم میریزیم در صورت تمایل یک قاشق مربا خوری رب هم میتوانیم بریزیم کمی هم می زنیم بعد یک استکان آب میریزیم و می گذاریم بیست دقیقه تا نیم ساعت با شعله ی کم جوش بخورد هر پنج دقیقه هم بزنیم تا ته نگیرد یک گردوی خرد شده را نیز به آن اضافه کرده و هم میزنیم کمی نعنا هم به موادمان اضافه میکنیم و صبر میکنیم تا خوب جا بیفتد.

غذا آماده است نوش جان.

 

طرز تهیه کشک بادمجان تبریزی

مواد اولیه کشک بادمجان

  • ۱ عدد پیاز بزرگ
  • ۱/۲ پیمانه کشک
  • ۲ حبه سیر
  • ۲ قاشق غذاخوری نعناع
  • ۱/۲ گردو آسیاب شده (اختیاری)
  • روغن به مقدار لازم
  • نمک به مقدار لازم
  • ۶ عدد بادمجان

اول از همه بادمجان ها را پوست می کنیم و مثل خیلی از غذاهای دیگه که گفتم بادمجان ها را می گذاریم نیم ساعت یک کنار تا آب بندازن و بعد از آن آنها را آب می کشیم و میگذاریم خشک بشن.
حال در داخل یک ماهیتابه ای مقدار لازم روغن می ریزیم و می گذاریم یک الی دو دقیقه روغن آن داغ شود و بعد از داغ شدن آن بادمجان ها را درون ماهیتابه می ریزیم و بعد آنها را سرخ می کنیم و می گذاریم تا کمی رنگ آنها عوض شود.
حال بعد از سرخ شدن و مغز پخت شدن بادمجان آنها را درون کاسه ای می ریزیم و آنها را له می کنیم و اینکار را به هیچ وجه نباید با گوشت کوب برقی یا …انجام دهید چون باعث می شود که کاملا بادمجان خرد شود ولی ما می خواهیم بادمجان کمی بافت خود را حفظ کند و باید آن را به صورت دستی انجام داد.
پیازها را خرد می کنیم و بعد تفت می دهیم و بعد از اینکه کمی رنگ آن طلایی شد به آن فلفل، سیر و زردچوبه نیز اضافه می کنیم تا عطر و طعمی خوب به خود بگیرد و بعد آنها را نیز تفت می دهیم.
حال بعد از تفت خوردن سیر و پیاز، بادمجان ها را به آنها اضافه می کنیم و باز دوباره آنها را با بادمجان نیز تفت می دهیم.

در همین حین که بادمجان ها دارن تفت داده می شوند، ما شروع به آماده کردن نعنا داغ می کنیم. برای اینکار روغن را روی ماهیتابه ای ریخته و بعد درون آن نعنا می ریزیم و میگذاریم کمی داغ شود و البته نباید زیاد آن را داغ کنید چون باعث تلخی نعنا می شود.
حال کشکی که با دو سوم لیوان آب قاطی شده است را با نعنا داغ رو به بادمجان اضافه می کنیم و مواد رو هم می زنیم. حال می گذاریم غذامون جا بیوفته،

فقط دقت داشته باشید که باید بگذارید با حرارت کم جا بیافتد و بعد از آن، کشک بادمجون را مزه کنید و اگر نمک کم داشت به آن اضافه کنید و بگذارید در این مدت آب کشک بادمجون نیز تبخیر شود و اگر خواستید میتوانید نعنا داغ و کشک را نیز دوباره به آن اضافه کنید.
(همه چی بستگی به خودتان دارد) حال کشک بادمجان ما آماده است و امیدوارم خوشتان بیایید. نوش جان کنید.

 

چطور “کشک بادمجان” خوشمزه درست کنم؟ برای 5 نفر

مواد لازم برای درست کردن کشک بادمجان

بادمجان 5عدد
کشک 6 قاشق غذاخوری
مغز گردو خرد شده  4 قاشق غذاخوری
پیاز متوسط 2 عدد
سیر 8 حبه
نعناع خشک 3 قاشق غذاخوری
روغن مایع، نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به میزان لازم

دستور پخت و مراحل درست کردن کشک بادمجان خوشمزه

1- بادمجان ها را بشویید و پوست آنها را بگیرید، و از وسط برش بزنید و داخل یک ظرف که حاوی آب و نمک است قرار دهید و به مدت 30 دقیقه کنار بگذارید تا تلخی بادمجان ها گرفته شود، بعد از نیم ساعت بادمجان ها را شسته و آبشان را با دستمال بگیرید.

2- در یک ماهی تابه روغن ریخته و بگذارید روی حرارت تا داغ شود، سپس بادمجان ها را در روغن سرخ کنید، توجه کنید بادمجان ها را نسوزانید، همین که رنگ آنها تغییر کرد و مغز پخت شدند کافی است.

3- بعد از اینکه تمام بادمجان ها را سرخ کردید از ماهی تابه جمع کنید و داخل یک کاسه بریزید و با گوشتکوب له کنید، البته لازم نیس اینکارو با گوشتکوب برقی یا غذاساز انجام بدین چون بادمجون نباید کاملا پوره بشه و باید بافتش رو حفظ کنه.

4- پیاز را یا رنده کنید و یا به صورت نگینی خرد کنید و بعد تفت بدهید و بعد از اینکه کمی رنگ آنها طلایی شد به آن فلفل، سیر و زردچوبه نیز اضافه کنید و بعد آنها را نیز تفت بدهید تا تمام مواد به خورد هم بروند.

5- بادمجان های له شده را داخل ماهی تابه بریزید و همراه با پیاز و سیر کمی تفت بدهید.

6- داخل یک ماهی تابه کوچک روغن بریزید و داغ کنید، سپس نعنا خشک را داخل آن بریزید و 1 دقیقه تفت بدین و زیر شعله را خاموش کنید.

7- برای تزیین کشک بادمجان، نعنا‌ داغ، گردوی خرد شده، سیر و پیاز داغ و کشک از هر کدام 1 قاشق کنار بگذارید.

8- در این مرحله از “طرز تهیه کشک بادمجان” ، اگر کشک شما سفت بود آن را با آب رقیق کنید و داخل ماهی تابه مخلوط بادمجان و سیر و پیاز بریزید، نعنا داغ و گردوی خرد شده را هم داخل آنها بریزید و خوب هم بزنید تا تمام مواد خوب باهم قاطی شده و به خورد هم بروند.

9- با حرارت ملایم صبر کنید تا کشک بادمجان هم جابیفتد و هم آب اضافی آن تبخیر شود.بعد از اینکه کشک بادمجان خوب جا افتاد آن را داخل ظرف سرو بریزید و روی آن را با گردوی خرد شده، کشک، نعنا‌داغ و سیر و پیاز داغ تزیین کنید.

فوت فن و نکات مهم برای درست کردن کشک بادمجان مجلسی و خوشمزه

1- میتونید هنگام پختن کشک بادمجان داخل آن اصلا کشک نریزید و فقط هنگام سرو از کشک استفاده کنید.

2- ریختن گردو داخل کشک بادمجان سلیقه ای میباشد، ولی معمولا از گردو فقط برای تزیین استفاده میکنند.

3- میتوانید کشک رو با کمی آب داخل یک تابه بریزید و روی حرارت کم هم بزنید تا کاملا رقیق شود ، بعد بادمجان ها را داخل آن بریزید و خوب له کنید و بعد بقیه مواد را روی آنها بریزید و خوب هم بزنید.

4- اگر با چربی بادمجان‌ های سرخ شده مشکل دارید می‌توانید از بادمجان‌ کباب شده برای “درست کردن کشک بادمجان” استفاده کنید.

5- برای خوشمزه تر شدن کشک بادمجان میتوانید روی آن را با گوشت چرخکرده سرخ شده در رب و پیاز تزیین کنید.

6- برای داشتن کشک زرد و زعفرانی، مقداری از کشک را با زعفران دم کرده غلیظ مخلوط کنید و داخل یک کیسه فریزر بریزید و نوک کیسه را سوراخ کنید و روی کشک بادمجان را به هر شکلی که دوست دارید تزیین کنید.

7- در صورتی که کشک نیاز به جوشانده شدن قبل مصرف داشت حتما آن را بجوشانید.

 

فوت کوزه گری؛ ناگفته های مهم کشک بادمجان

• برای جلوگیری از تلخ شدن کشک بادمجانتان در خرید بادمجان دقت کنید.
• برای خرید بادمجان به سراغ بادمجان های گوشتالو، براق، سنگین و بلند بروید با پوستی کشیده و سفت و بدون آثار ضرب خوردگی چون خوشمزه تر هستند.
• برای گرفتن تلخی بادمجان و جذب روغن کمتر روش های زیادی وجود دارد اما متداول ترین روش این است که بادمجان ها را مدتی درون آب نمک قرار دهید.
• بهتر است بادمجان ها را بعد از سرخ شدن درون توری فلزی قرار دهید تا روغن اضافی شان به آرامی خارج شود.
• دقت کنید زیاد تفت دادن سیر و نعناع باعث می شود که طعمش تلخ شود.
• در ریختن نمک داخل کشک بادمجان احتیاط کنید تا غذا شور نشود.
• می توانید کشک و گردو را هنگام سرو کردن اضافه نمایید.
• برای تهیه کشک بادمجان رژیمی می توانید به جای سرخ کردن بادمجانها آنها را روی گاز کباب کنید.
• استفاده از گردو برای گرفتن طبع سرد کشک است.
• کشک بادمجان حاوی 190 تا 230 کیلو کالری می باشد.
• مضرات کشک بادمجان ؛ آیا برای کسانی که آسم دارند مضر است؟ همگی در سایت فال و خواب .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.
• همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

مضرات کشک بادمجان چیست

بادمجان دارای مقادیر زیادی از اگزالات می باشد که برای افراد دارای مشکلات کلیوی مضر است و باعث ایجاد سنگ کلیه می شود.

بادمجان با همه خواصی که گفته شد نباید مورد استفاده اشخاصی که بواسیر و یا درد چشم دارند قرار گیرد زیرا بیماری آنها را تشدید می کند .

اینگونه اشخاص اگر می خواهند بادمجان بخورند بهتر است آنرا با گوشت و روغن و یا سرکه بپزند و بخورند .
مصرف بادمجان را به افرادی که از مشکلات گوارشی رنج می‌برند، توصیه نمی‌کنیم.

 


برای دریافت مشاوره در زمینه طراحی سایت با کیفیت و کانفیگ مودم اینترنتی خود در کرج با شماره تماس زیر تماس بگیرید

” مشاوره برای شما دوست عزیز رایگان می باشد “

09122649321-09382264518

طرز تهیه کشک بادمجان خوشمزه