15مورد از خواص دارویی شگفت انگیز دارچین که ثابت شده

دارچین یکی از ادویه‌های بسیار خوشبو و خوش‌طعم است. انسان‌ها در سرتاسر دنیا، به دلیل خواص درمانی متعدد، از هزاران سال پیش برای این ادویه ارزش زیادی قائل بوده‌اند. امروزه مصرف دارچین به شکل‌های مختلف از جمله دمنوش و چای دارچین، ترکیب دارچین و عسل، عرق دارچین و… برای بهره‌مند شدن از خواص درمانی این ادویه رایج است. در طب سنتی برای دارچین خواص بسیار زیادی از کمک به لاغری و درمان تنگی نفس گرفته تا کاهش فشار و قند خون و کنترل دیابت و کم کاری تیروئید مطرح می‌شود. اما باید دید از نظر علمی دارچین چه خواصی دارد. علم مدرن بسیاری از خواص دارچین را که انسان‌ها برای سال‌های متمادی از آن آگاه بوده‌اند، تایید می‌کند. اگر دوست دارید بدانید مهم‌ترین خواص دارچین چیست با سایت جورنال وب  همراه باشید.

 

 

15مورد از خواص دارویی شگفت انگیز دارچین که ثابت شده

آنچه در این مطلب می خوانید

خواص دارچین :

1. کنترل قند خون:

بعضی مطالعات اشاره کرده اند که این ادویه به مقاومت بدن افراد انسولینی کمک می کند. به همین دلیل است که بسیاری از افراد مبتلا به دیابت، از این ادویه برای کنترل قند خون خود استفاده می کنند. می توانید دارچین را به شکل چای یا به عنوان مکمل مصرف کنید.

نمایش بیشتر ....  15 مورد از خواص شگفت انگیز انار برای سللامتی

2. دارچین برای کاهش سطح کلسترول و تری گلیسیرید:

دارچین می تواند به طور غیرمستقیم قند و چربی بدن را کنترل کند و یا حتی کاهش دهد. مصرف دارچین، با کاهش سطح کلسترول بد، (LDL) و تری گلیسیرید و افزایش سطح کلسترول خوب (HDL)، همراه است.

3. دارچین برای جلوگیری از بیماری آلزایمر:

مطالعات و تحقیقات نشان داده است که عصاره دارچین می تواند به پیشگیری از آلزایمر کمک کند و تاثیرگذار باشد. دو ترکیب موجود در آن، به نام اپی کاتچین و سینامالدهید، ممکن است به مبارزه با از دست دادن حافظه کمک کند و همچنین از رشد رشته ای در سلول های مغزی که عامل آلزایمر هستند، جلوگیری می کند.

جلوگیری از بیماری آلزایمر با استفاده از دارچین

4. دارچین برای جلوگیری از عفونت:

یکی از مزایای دارچین، توانایی بی نظیر آن در جلوگیری از عفونت مخمر مقاوم در برابر دارو است. به دلیل خواص ضد باکتری، ضد قارچی، ضد ویروسی و ضد عفونی کننده اش، در درمان عفونت های داخلی و خارجی مفید است و از ایجاد میکروب ها در مثانه نیز، به خوبی جلوگیری می کند.

5. تقویت عملکرد بدن با دارچین:

دارچین به بهبود وضوح و هوشیاری روانی بدن کمک می کند. برای بهتر شدن فعالیت مغز، این ادویه را ببویید. عطر آن می تواند عملکرد شناختی را افزایش دهد و توجه و حافظه کاری را بهبود می بخشد.

6. دارچین برای جلوگیری از بیماری های قلبی:

دارچین، به دلیل خواص ضد التهابی که دارد، می تواند از قلب و شریان های اطراف آن در برابر عفونت و آسیب ها محافظت کند.

جلوگیری از بیماری های قلبی با دارچین

7. دارچین برای بهبود گردش خون:

این ادویه به بهبود گردش خون کمک می کند. همان طور که می‌دانید، با افزایش گردش خون، اثرات درد نیز به طور قابل توجهی کاهش می یابند. همچنین گردش خون خوب، باعث گسترش اکسیژن به سلول های بدن می شود و فعالیت های متابولیک را بالا می برد. شما با استفاده از دارچین می توانید خطر ابتلا به حملات قلبی را به میزان زیادی کاهش دهید.

 

طرز تهیه حلوا شیره انگور

8. کمک به تسکین دردهای عضلات و سردرد با دارچین:

دارچین به دلیل خواص ضد التهابی که دارد، می تواند سفتی و سختی ماهیچه ها و مفاصل را از بین ببرد. دارچین برای ورزشکار و افراد مبتلا به آرتریت توصیه می شود و همچنین برای تسکین سردردهایی که به دلیل سرماخوردگی ایجاد می شود نیز تاثیرگذار است.

9. جلوگیری از سرطان با دارچین:

تحقیقات نشان داده است که دارچین می تواند رشد سلول های سرطانی را کاهش دهد. وقتی که دارچین را به طور منظم در رژیم غذایی خود بگنجانید، می تواند از سرطان جلوگیری کند و رشد سلول های لنفوم و لوسمی را نیز کاهش دهد.

نمایش بیشتر ....  خواص اعجاب انگیز خرمالو در باردای برای سلامتی جنین

استفاده از دارچین برای جلوگیری از سرطان

10. تغذیه با شیر مادر:

همچنین ادعا شده است که دارچین می تواند در ترشح سالم شیر مادر نیز تاثیرگذار باشد و می تواند به تخلیه ادرار نیز کمک کند.

11. جلوگیری از خونریزی با دارچین:

دارچین می تواند به طور طبیعی، خونریزی بیش از حد را متوقف کند و روند بهبودی را تسریع بخشد.

 

و همچونین بخوانید : طرز تهیه سرکه سیب خالص خانگی سالم + نکات مهم

12. کمک به بهداشت دهان و دندان با دارچین:

دارچین یک عنصر محبوب در آدامس و دهانشویه ها است. خواص ضد التهابی دارچین می تواند از دندان ها و لثه در برابر صدمه و آسیب محافظت کند و همچنین تنفس و بوی بد دهان را نیز از بین می برد.

بهداشت دهان و دندان با دارچین

13. دارچین برای کنترل و دفع حشرات:

دارچین می تواند بسیاری از حشرات را دفع کند. شما می توانید تکه هایی از دارچین را در قسمت های مختلف خانه قرار دهید، تا بتواند حشرات را از آنجا دور کند.

14. درمان سرفه ها و سرماخوردگی های معمول با دارچین:

دارچین در طب چینی به عنوان یک درمان طبیعی برای سرفه و سرماخوردگی مورد استفاده قرار می گیرد.

شما می توانید دستور زیر را برای تهیه آن اجرا نمایید:

یک تکه چوب دارچین را به آب جوش اضافه نمایید و اجازه دهید در حدود 2 دقیقه به جوش آید، سپس چوب دارچین را از آن خارج کنید و آن را مانند چای های دیگر بنوشید و لذت ببرید.

شما می توانید این چای را 2 بار در روز مصرف کنید. در حالی که سرماخوردگی شما بیش از 3 روز ادامه پیدا کرد، حتما به پزشک مراجعه کنید.

15. درمان دندان درد با دارچین:

پنج قاشق چای خوری عسل را به یک قاشق چای خوری پودر دارچین اضافه کنید و تکه ای از آن را روی قسمت آسیب دیده دندانتان بگذارید. این روند را 2 الی 3 بار در روز تکرار کنید، تا احساس درد شما کاهش یابد.

 

مضرات دارچین: ۱۲ عارضه جانبی دارچین برای سلامتی

هرچند که ممکن است دارچین دارای مزایای بسیار زیادی باشد، اما نباید از مضرات دارچین هم غافل شد و باید در مصرف آن احتیاط کرد. رویکردی منطقی و واقع‌گرایانه نسبت به دارچین داشته باشید و این نکته را همواره در خاطرتان نگه دارید که این مزایا یا مضرات ممکن است روی شما تاثیر داشته باشند یا نداشته باشند. مسلما سازمان غذا و دارو آمریکا FDA چنین طرز فکری ندارد تا زمانی که آزمایشات بالینی گران‌قیمت آن را ثابت کنند. آنها اجازه نخواهند داد که حتی درباره‌ی آن صحبت کنیم.

۱. تجمع سموم

همان‌طور که در مورد بسیاری از مواد خوراکی صدق می‌کند، مصرف دارچین در طول دوره‌های طولانی-مدت سبب جمع شدن سطح معینی از سم در بدن شما می‌شود. دوز توصیه‌شده‌ی دارچین با توجه به وزارت بهداشت ایالات متحده، روزانه ۶ گرم به مدت ۶ هفته یا کم‌تر است. به نظر می‌رسد که مصرف این سطح از دارچین برای بیشتر مردم خطری ندارد. توصیه می‌کنیم این دستورالعمل‌ها را همراه با یک هفته عدم مصرف دارچین در میان هر شش هفته (به عنوان استراحت) دنبال کنید. این کار اجازه می‌دهد تا هر گونه سمی از سیستم بدن شما پاک شود. روش دیگر این است که می‌توانید ۵ روز از هفته را دارچین مصرف کنید و ۲ روز تعطیلات آخر هفته را روزهای استراحت در نظر بگیرید.

مضرات دارچین ۲: وضع حمل زود هنگام

زنان باردار نباید دارچین مصرف کنند، به این که دارچین (به خصوص روغن آن) می‌تواند سبب وضع حمل زودرس شود یا انقباض رحم ایجاد کند. در حالی که دارچین به درمان درد معده و گاز ناشی از سوء هاضمه کمک می‌کند، زمانی که حامله هستید، نباید دارچین را برای این مقاصد درمانی مصرف کنید. کار از محکم‌کاری عیب نمی‌کند. شاید گاه‌گاهی نوشیدن یک فنجان دمنوش دارچین خطری نداشته باشد، اما چرا باید ریسک کنیم؟ مصرف قرص دارچین یا به خصوص بوییدن روغن دارچین نباید به هیچ وجه صورت بگیرد.

نمایش بیشتر ....  18 تا از خواص میوه به برای مردان که شما را شگفت زده می کند !

۳. کومارین و دیگر مواد سمی

کسانی که دارچین را به طور روزانه برای رژیم غذایی یا سایر اهداف سلامتی مصرف می‌کنند، باید به دارچین سیلان روی بیاورند که تنها ۰.۰۳ تا ۰.۰۴٪ کومارین دارد. همه‌ی انواع دیگر دارچین دارای سطوح بالایی (حدود ۰.۴ تا ۰.۸٪) از کومارین هستند که در صورت مصرف روزانه در دوزهای بالا می‌توانند باعث نارسایی کبدی شوند. اروپایی‌ها حتی دارچین چینی را به خاطر اثراتی که بر کبد دارد، ممنوع کرده‌اند. دارچین چینی حاوی استایرن، بنزن، ۱،۱′-(۲-butene-۱،۴-diyl)bis-، بنزن، ۱،۱′-(۱،۲-cyclobutanediyl)bis–، اسید پالمیتیک، اسید استئاریک، ۴-فنیل‌بوتیل کلوراید و (۲،۳-diphenylcyclopropyl) متیل فنیل سولفوکساید است که در دارچین سیلان در مقادیر ناچیز موجود است.

مضرات دارچین ۴: قند خون

دارچین همچنین ممکن است میزان قند خون شما را بسته به میزانی که مصرف می‌کنید، کاهش دهد. هرچند مصرف ۲ قاشق چایخوری از پودر دارچین سیلان یا انداختن چوب دارچین در چای ممکن است تاثیر زیادی بر میزان قند خون نداشته باشد، اما روغن پوست دارچین سیلان ممکن است منجر به کاهش چشمگیری در میزان قند خون شما شود و سبب شود که دچار حالت گیجی شوید. به ویژه اگر در حال مصرف دارو هستید. بنابراین مراقب باشید. اگر بیش از ۲ تا ۳ قطره روغن پوست سیلان دارچین را به چای یا قهوه اضافه کنید، ممکن است احساس سرگیجه کنید. اما عطر و طعمی که از این ماده‌ی خوراکی متصاعد می‌شود باور نکردنی است، هنگامی که در حد اعتدال استفاده شود. احتمالا یکی از دلایلی که کوکا کولا از پوست دارچین سیلان در نوشابه استفاده می‌کند همین است، گرچه این نوشیدنی دارای مقدار زیادی قند است.

۵. رقیق‌کننده‌ی خون

دارچین ظاهرا خون شما را رقیق می‌کند. این خواص رقیق‌کنندگی خون در دارچین چینی بسیار زیاد است، در حالی که به نظر نمی‌رسد دارچین سیلان خون را رقیق کند. این ویژگی رقیق کردن خون که دارچین چینی دارد، سبب می‌شود که این ماده به عنوان یک عامل ضد لخته شدن خون عمل کند، به ویژه برای کسانی که مبتلا به بیماری‌های قلبی هستند. بنابراین لازم است مراقب باشید که دارچین با سایر داروهای رقیق کننده‌ی خون به طور همزمان مصرف نشود. به همین دلیل است که پزشکان مصرف دارچین را در زمانی که دارو به ویژه داروهای رقیق‌کننده‌ی خون مصرف می‌کنید، توصیه نمی‌کنند.

مضرات دارچین ۶: آلرژی

درصد بسیار پایینی از مردم ممکن است به دارچین آلرژی داشته باشند، حتی اگر آنها این ماده را قبلا مصرف کرده باشند و دچار هیچ گونه عارضه‌ی جانبی نشده باشند. علائم آلرژی به دارچین معمولا عبارتند از: آبریزش بینی، آبریزش از چشم یا درد چشم، نفس کم آوردن (معمولا در اثر بوی روغن دارچین)، ناراحتی معده، تورم صورت یا دست، آنافیلاکسی (ضربان قلب غیرعادی، سرگیجه، سردرگمی، افت ناگهانی در فشار خون) و تهوع.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه طراحی سایت با کیفیت و کانفیگ مودم اینترنتی خود در کرج با شماره تماس زیر تماس بگیرید

” مشاوره برای شما دوست عزیز رایگان می باشد “

۰۹۱۲۲۶۴۹۳۲۱-۰۹۳۸۲۲۶۴۵۱۸

15مورد از خواص شگفت انگیز تخم مرغ