هنگام خرید لپ تاپ به چه نکاتی توجه کنیم؟

لپ تاپ

 

آنچه در این مطلب می خوانید

هنگام خرید لپ تاپ به چه نکاتی توجه کنیم؟

 

خرید لپ تاپ
خرید لپ تاپ

 

اگر در این آشفته بازار ارز و گرانی روزافزون تجهیزات دیجیتالی، هوس خرید لپ تاپ به سرتان زده، جای هیچگونه انتخاب اشتباهی وجود ندارد! بنابراین شما باید با توجه به نیاز و بودجه خود، یک لپ تاپ مناسب خریداری کنید تا پس از مدتی، پشیمان نشوید! به قول معروف چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی؟!”

اما واقعا برای خرید یک لپ تاپ، نیازی به لاکچری بازی و خرج الکی نیست. شما می‌توانید با راهنمای خرید لپ تاپ که ما در این مقاله برای شما آماده کرده‌ایم و توجه به نوع کاربری و انتظارات خود، یک سیستم مناسب انتخاب کنید.

لپ‌تاپ را برای چه کاری نیاز دارید؟

توجه به اینکه شما لپ‌تاپ را برای پاسخ به کدام یک از نیازهای خود می‌خواهید، می‌تواند تا حد زیادی در تصمیم‌گیری به شما کمک کند؛ چراکه تمامی لپ‌تاپ‌های بازار کاربرد و مخاطبان یکسانی ندارند و هریک به منظور انجام کارهای مختلف و کاربران گوناگونی طراحی و تولید شده‌اند. به عنوان مثال، لپ‌تاپی که تنها برای اتصال به اینترنت و گشت و گذار در فضای مجازی استفاده می‌شود با دستگاهی که برای بازی‌های رایانه‌ای آنلاین انتخاب می‌شود، تفاوت زیادی دارد. بنابراین کاربران باید به نیاز خود برای خریداری لپ‌تاپ توجه ویژه داشته باشند تا بتوانند بهترین و به‌صرفه‌ترین انتخاب را داشته باشند.

به بودجه مالی و توان خرید خود توجه کنید

یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه زیادی داشته باشید، بودجه مالی و قدرت خرید خود برای تهیه یک دستگاه لپ‌تاپ است. با این کار شما می‌توانید با انتخاب یک بازه معین مالی و اعلام آن به فروشندگان، از بهترین گزینه‌های ممکن برای خرید لپ‌تاپ مطلع شوید.

 به قدرت پردازنده (CPU) آن دقت کنید

همانطور که قلب مهم‌ترین و حیاتی‌ترین عضو بدن انسان برای ادامه زندگیست، پردازنده (CPU) لپ‌تاپ و رایانه نیز همین وظیفه خطیر و بزرگ را دارد، چراکه تمامی عملکردهای لپ‌تاپ توسط آن انجام می‌شود. بنابراین دقت به قدرت و توانایی آن برای اجرای کار و برنامه‌های مورد نیاز شما می‌تواند کمک بسزایی در خرید لپ‌تاپ به شما کند

به داشتن کارت گارانتی لپ‌تاپ دقت کنید

در آخر ، از خریداری دستگاه‌های الکترونیکی که کارت گارانتی معتبری ندارند، پرهیز کنید چراکه آن‌ها معمولا کالاهای قاچاقی هستند که صورت رسمی از شرکت تولیدکننده وارد کشور نشده‌اند.

 

در کدام جبهه هستید؟!

به طور کلی می‌توان کاربری لپ تاپ را به شکل زیر دسته‌بندی کرد:

حال که انواع کاربری را مشخص کردیم، در ادامه به بررسی ویژگی‌ها و سخت افزار‌های تعیین کننده در خرید لپ تاپ و همچنین پیشنهاد مناسب ترین کانفیگ برای هر یک از دسته بندی‌های فوق می‌پردازیم.

CPU، مغز متفکر لپ تاپ شما

یکی از مهم‌ترین بخش‌های لپ تاپ CPU (واحد مرکزی پردازش) است. CPU ، عملکرد پردازش سیستم شما را بر‌عهده دارد. اکثر پردازنده‌های موجود در بازار، توسط دو شرکت Intel و AMD ساخته شده‌اند.

وقتی صحبت از پردازنده (CPU) می شود، پردازنده (CPU) لپ تاپ و رایانه وظیفه ی قلب انسان را دارد، زیرا تمامی عملکردهای لپ تاپ توسط آن انجام می شود. بنابراین دقت به قدرت و توانایی آن برای اجرای کار و برنامه‌های مورد نیاز شما می تواند کمک به سزایی در خرید لپ تاپ به شما کند. یک قاعده کلی این است لپ تاپی که سریعترین پردازنده را دارد خریداری کنید. مسئله این است که این روزها همه چیز فقط درمورد سرعت نیست. اندازه ی پردازنده ها متفاوت از مثلا 2 گیگاهرتز یک پردازنده با 2 گیگاهرتز یک پردازنده ی دیگر متفاوت است.

 

همچنین این سوال وجود دارد که چند هسته باید خریداری کنید. سطح ورود این روزها دو هسته ای است، که مناسب برای اکثر مردم است. همچنین پردازنده های سه هسته ای و چهار هسته ای وجود دارد، اما به خاطر داشته باشید که همه برنامه ها از این قدرت اضافی استفاده نمی کنند. برخی از برنامه های رمزگذاری ویدئو، برنامه های سه بعدی و بازی ها از آنها استفاده خواهند کرد، بنابراین اگر شما یک دیوانه تولید محتوا یا یک گیمر هستید، احتمالاً ارزش سرمایه گذاری در یک لپ تاپ چهار هسته ای را دارید. اگر شما فقط در اینترنت می چرخید، دو هسته ای برای شما کاملا خوب است.

نمایش بیشتر ....  نصاب مودم در کرج | 09122649321

 

 

 

به چه پردازنده‌ای نیاز دارید؟

  • فوق حرفه‌ای:به دنبال پردازنده‌ای با هسته مرکزی Core i9یا Core i7 برند اینتل و یا Ryzen 7 برند AMD باشید.
  • حرفه‌ای:برای کاربران این دسته، پردازندهCore i7 یا Core i5 اینتل و Ryzen 5 یا AMD FX مناسب است.
  • نیمه حرفه‌ای:پیشنهاد ما برای خرید لپ تاپ به شما پردازنده Core i5یا Core i3 اینتل و از برند AMD، پردازنده ۳Ryzen یا AMD FX است.
  • عادی:برای این نوع کاربری، پردازنده Core i3یا Celeron اینتل کافیست.

 

انواع پردازنده ها و مشخصات آنها :

 

·         نسل یازده پردازنده‌های اینتل:

نسل یازده پردازنده‌های اینتل اخیر توسط این کمپانی و با نام تایگر لیک معرفی شد که قرار است قلب تپنده نسل بعدی لپ‌تاپ‌ها و از مشخصات لب تاپ خوب در آینده باشد. سری تایگر لیک پردازنده‌های 10 نانومتری اینتل هستند که از پردازنده گرافیکی مجمع آیریس Xe با حداکثر فرکانس 4.8 گیگاهرتز پشتیبانی می‌کنند. این سری همچنین از تاندربولت 4 هم پشتیبانی می‌کند. اینتل با همکاری با تولیدکنندگان برتر لپ‌تاپ، پلتفرم جدید Evo را راه‌اندازی کرده که تمام لپ‌تاپ‌های آن از این پردازنده استفاده می‌کنند.

·         اینتل Core i9:

پردازنده‌های Core i9 با عبور از سری Core i7 توانسته‌اند جایگاه قدرتمندترین پردازنده‌های اینتل را به خود اختصاص دهند و عملکرد فوق‌العاده‌ای دارند. این پردازنده‌ها تنها در لپ‌تاپ‌های گران یا ورک استیشن‌ها و لپ‌تاپ‌های گیمینگ رده بالا پیدا می‌شوند. پردازنده‌های Core i9 تنها مناسب کاربران حرفه‌ای است که از برنامه‌های بسیار سنگینی استفاده می‌کنند.

·         اینتل Core i7:

در ادامه راهنمای خرید لپتاپ خوب است بدانید که یک مدل بالاتر از Core i5 است و مدل‌هایی با اعدادی که HQ یا K تمام می‌شوند، میزان مصرف بیشتری دارند و دارای چهار هسته هستند که در نتیجه بازی‌ها را می‌توان با آن‌ها به شکل روان‌تری انجام داد و عملکرد بهتری نیز دارند. همچنین Core i7 سری Y نیز وجود دارد که میزان عملکرد و برق مصرفی کمتری دارند. به دنبال پردازنده‌هایی باشید که در مدل آن‌ها عدد 10 وجود دارد (به عنوان مثال: Core i7-1060G7 یا Core i7-10710U)، زیرا آن‌ها بخشی از جدیدترین مدل‌های نسل دهم اینتل هستند و عملکرد بهتری را ارائه می‌دهند.

·         اینتل Core i5:

در این بخش از راهنمای خرید لپتاپ خوب است بدانید که اگر دنبال راهنمایی برای خرید لپ تاپ معمول با بهترین ترکیب قیمت و عملکرد هستید، مدلی با پردازنده اینتل Core i5 تهیه کنید. مدل‌هایی که نام آنها با U به پایان می‌رسد (به عنوان مثال: Core i5-7200U) معمول‌ترین انواع هستند. مدل‌هایی که انتهای نام آنها Y دارد، قدرت کمتر و عملکردی پایین‌تر دارند؛ درحالی که مدل‌هایی با HQ مصرف بیشتری دارند و در سیستم‌های بازی و ورک‌استیشن‌ها قابل استفاده هستند. مدل‌های پردارنده‌های نسل دهم اینتل که آیس لیک نام دارند، دارای 4 هسته بوده و ویژگی‌های کاربردی مانند پشتیبانی از وای فای 6، تاندربولت 3 و هوش مصنوعی بهتری دارند.

·         اینتل Core i3:

عملکرد آنها یک درجه پایین‌تر از Core i5 است و قیمت نیز به همین ترتیب پایین‌تر خواهد بود. اگر احتمالاً می‌توانید Core i5 بخرید، ما آن را توصیه می‌کنیم.

·         اینتل Xeon

اینتل Xeon گزینه پیشنهادی متخصصان مشاوره خرید لپ تاپ مهندسی است. پردازنده‌های بسیار قدرتمند و گران‌قیمت برای ایستگاه‌های کاری بزرگ موبایل. اگر کارهای مهندسی حرفه‌ای، مدل‌سازی 3D و یا ویرایش ویدئو انجام می‌دهید، مدل Xeon می‌تواند برای شما مناسب باشد؛ اما عمر باتری یا وزن آن به عنوان یک لپ تاپ، چندان مناسب نیست.

·         اینتل پنتیوم /سلرون:

این نوع تراشه‌ها که در میان لپ تاپ‌های کمتر از 400 دلار یافت می‌شوند، کندترین عملکرد را دارند؛ اما اگر مهم‌ترین کارهای شما جستجو در اینترنت و کارهای ویرایش متن سبک است، گزینه مناسبی برای شما به شمار می‌روند. اگر بودجه شما اجازه می‌دهد، به جای آن Core i3 یا i5 تهیه کنید.

·         اینتل Core m / Core i5/ i7 سری Y:

میزان مصرف برق و حرارت کم در این سیستم باعث شده تا نیازی به فن نداشته باشد. عملکرد آن‌ها از نوع سلرون بهتر است، اما یک قدم از سری Core i5 U پایین‌تر هستند.

·         رایزن 5000 و 4000 از AMD:

سری جدید پردازنده‌های اینتل که با هدف رقابت با Core i5 و Core i7 اینتل روانه بازار شده و عملکرد بهتری از آن‌ها هم دارند. برای مثال پردازنده رایزن 5 4500U از نظر عملکرد تقریبا مشابه یک پردازنده Core i7 اینتل است. علاوه بر این شما با خرید این پردازنده‌ها نه‌تنها عملکرد مشابهی با پردازنده‌های اینتل دارند بلکه با قیمت پایین‌تری از آن‌ها نیز به فروش می‌رسند.

·  AMD A و FX و یا سری E:

این نوع پردازنده‌ها در سری لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت یافت می‌شوند. سازنده این نوع پردازنده‌ها، آن‌ها را به جای CPU تحت عنوان APU می‌نامد و عملکرد آن‌ها در مقایسه با پولی که برایش می‌پردازید، برای جستجوی اینترنتی، مشاهده ویدئو و عملکردهای دیگر، مناسب است.

·  پردازنده M1 اپل:

اولین پردازنده از سری اپل سیلیکون است که از نظر عملکرد در میان تمامی پردازنده‌های بازار، بهترین است. این پردازنده در لپ‌تاپ‌های مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

 

فضای ذخیره سازی(حافظه مهم است)

در این بخش از راهنمای خرید لپتاپ و نکاتی در هنگام خرید لپ تاپ خوب است بدانید که مهم‌تر از سرعت پردازنده در خرید بهترین لپ تاپ، عملکرد درایو ذخیره‌سازی شما است. اگر از عهده هزینه‌های آن بر می‌آیید و نیازی به حجم زیادی از حافظه داخلی ندارید، انتخاب لپ تاپ با حافظه SSD به جای هارد درایو به شما توصیه می‌شود، زیرا سرعت آن حداقل سه برابر خواهد بود و عملکرد کلی لپ تاپ بسیار سریع‌تر است. در میان SSDها، مدل‌های جدیدتر PCIe x4 (که همچنین به نام NVME آن را می‌شناسند) در مقایسه با درایوهای SATA معمولی سه برابر سرعت بیشتری دارند. لپ‌تاپ‌های زیر 250 دلاری دارای حافظه eMMC هستند که از لحاظ فنی، حالت جامد بوده، اما سریع‌تر از هارددیسک مکانیکی نیستند.

نمایش بیشتر ....  هزینه نصب مودم مخابرات در کرج - در محل | 09122649321

 

داشتن حافظه کافی برای عملکرد سیستم بسیار حیاتی است و مقدار بالای RAM به شما امکان می دهد تا برنامه های بیشتری را یه صورت همزمان اجرا کنید. RAM کافی برای ویرایش تصویر و فیلم و برای بازی های سه بعدی نیز ضروری است. این امر مخصوصاً در لپ تاپ ها بیشتر صدق می کند، زیرا پردازنده های گرافیکی یکپارچه لپ تاپ، از خود حافظه کمی دارند و یا اصلاً حافظه رم سیستم اصلی را ندارند.

ما توصیه می کنیم برای افزایش عمر مفید لپ تاپ، کمی بیشتر از آنچه که نیاز دارید RAM خریداری کنید. اگرچه بعد از خرید می توانید RAM را خودتان اضافه کنید ، اما در این روزهای لپ تاپ های بسیار باریک، ممکن است سوکت حافظه به راحتی توسط کاربر قابل دسترسی نباشد.

حافظه تصادفی یا RAM، حافظه ذخیره سازی، خواندن و نوشتن سریع اطلاعات است. اکثر لپ تاپ‌های موجود در بازار، از نسل جدید رم DDR4 که سرعت بیشتری نسبت به DDR3 دارد، استفاده می‌کنند.

 

فضا هر چقدر بیشتر، بهتر!!

چه میزان فضا برای ذخیره اطلاعات خود نیاز دارید؟ هارد (HDD) همچنان متداول‌ترین نوع حافظه برای لپ تاپ‌ها می‌باشد. اما می‌توانید از حافظه‌ SSD به دلیل اندازه بسیار کوچک، کیفیت و سرعت بالا‌تر، به عنوان جایگزین هارد استفاده نمایید. البته در نظر داشته باشید که SSD نسبت به HDD گران‌تر است.

 

بهترین رم مورد نیاز برای هر دسته

  • فوق حرفه‌ای:برای کاربری فوق حرفه‌ای، رم ۶۴ یا ۳۲ گیگابایتکه حداکثر ظرفیت‌های موجود در بازار بوده، بسیار ایده‌آل است. اما رم ۱۶ گیگابایت هم کار شما را راه می‌اندازد.
  • حرفه‌ای:برای کار با نرم افزار‌هایی مانند فتوشاپ، ایلاستریتورو یا نرم افزارهای مهندسی مثل اتوکد، به دنبال حافظه رم با ظرفیت حداقل ۸ الی ۱۶ گیگابایت باشید.
  • نیمه حرفه‌ای:برای نیاز‌های شما، رم ۴الی ۸ گیگابایتکافی می‌باشد.
  • عادی:برای کاربری ساده و خانگی، از رم چهار گیگابایتاستفاده کنید.

 

مهم : به خاطر داشته باشید که برای حافظه رم 4 گیگابایتی یا بیشتر ، شما باید از یک سیستم عامل 64 بیتی استفاده کنید تا بتوانید از تمام حافظه ها استفاده کنید – یک حافظه 32 بیتی قادر به دسترسی به همه آن نیست. از آنجا که ویندوز به صورت نسخه های جداگانه 32 و 64 بیتی ارائه می شود، اگر قصد اجرای سیستم عامل مایکروسافت را دارید، از نسخه مناسب استفاده کنید.

 

با گرافیک بالا کار کنید!

 

وظیفه کارت گرافیک، تولید و ارسال تصاویر خروجی به مانیتور می‌باشد. حافظه گرافیک، به دو بخش مجتمع (Onboard) و اختصاصی (Dedicated) تقسیم ‌می‌شود. در کارت گرافیک دو ویژگی ظرفیت و قدرت پردازنده مهم است. بیش‌تر از ظرفیت کارت گرافیک، میزان قدرت پردازنده گرافیک یا همان GPU سیستم اهمیت دارد.

با معرفی Intel HD Graphics در پردازنده های Core i3 و بالاتر، اکنون این نوار، به اندازه کافی برای گرافیک یکپارچه افزایش یافته است تا بتواند متناسب با نیازهای بیشتر مردم، اعم از تماشای فیلم، دستکاری تصویر، مرور وب یا حتی بازی های سبک باشد.

 

اگرچه می خواهید بازی های مستقل سه بعدی را انجام دهید، به یک پردازنده گرافیکی اختصاصی احتیاج دارید – سعی کنید چیزی با حداقل 512 مگابایت تا 1 گیگابایت رم تصویری بگیرید. به فروشنده ای که اصرار دارد حافظه ویدئو نشانه عملکرد است، توجه نکنید. اگرچه حافظه ویدئویی بزرگتر با کارتهای عملکرد بالاتر جفت می شود، اما عامل اصلی افزایش عملکرد نیست.

 

  • فوق حرفه‌ای:کارت گرافیک تاثیر زیادی در میزان سرعت و کیفیتاجرا‌ی بازی‌ها و طراحی‌های سنگین دارد. بنابراین حافظه اختصاصی گرافیکی باید بیش از ۶ گیگابایت باشد. برای این فعالیت‌ها، برند NVIDIA مدل GeForce RTX 2080 Ti و  GeForce RTX 2070 گزینه بسیار ایده آلی می‌باشند.
  • حرفه‌ای:برای این نوع کاربری نیز به حافظه گرافیکی اختصاصی و ظرفیت حداقل ۴ گیگابایتاحتیاج دارید. کارت گرافیک GeForce MX150 و یا حداقل GeForce MX250 و GeForceMX230 برند انویدیا می‌توانند پاسخگوی مناسبی برای نیاز‌های شما باشند.
  • نیمه حرفه‌ای:در این کاربری می‌توانید از کارت گرافیک اختصاصی دو یا چهار گیگابایتاستفاده کنید. حداقل مدل پیشنهادی برای شما مدل GeForce MX130 یا ۱۱۰GeForce MX برند NVIDIA می‌باشد.
  • عادی:برای کاربری ساده، به کارت گرافیک اختصاصی احتیاج ندارید و می‌توانید به طور مثال با حافظه گرافیکی مجتمع Intel UHD 620به انجام کارهای خود بپردازید.

 

در خرید لپ تاپ ظرفیت بالایی داشته باشید!

  • فوق حرفه‌ای:به دلیل حجم بالا‌ی نرم افزار‌ها‌ و بازی‌های کاربران، ظرفیت هارد سیستم آن‌ها باید بالا‌ی یک ترا‌بایتباشد. همچنین یک حافظه SSD مجزا با ظرفیت حداقل ۲۵۰ گیگابایت می‌خواهند.
  • حرفه‌ای:در خرید لپ تاپ حرفه‌ای هم به حجم بالا با حافظه داخلی حداقل یک ترا‌بایتنیاز خواهید داشت و در صورت تمایل، می‌توانید یک درایو SSD با ظرفیت حداقل ۱۲۰ گیگابایت نیز به سیستم خود اضافه کنید.
  • نیمه حرفه‌ای:با توجه به کاربردتان می‌توانید برای سیستم خود، ظرفیت یک ترابایتانتخاب کنید.
  • عادی:برای این دسته از کاربران، با توجه به نوع استفاده آن‌ها، حافظه ۵۰۰ گیگابایتیا یک ترابایت ایده آل می‌باشد.
نمایش بیشتر ....  بهترین CPU های گیمینگ ارزان 2023

اما اگر کم آوردید، هارد اکسترنال همیشه و همه جا یار و یاور شماست.

 

به چشمان خود احترام بگذارید!

تا الان از سخت افزار‌های تعیین کننده در عملکرد و سرعت لپ تاپ صحبت کردیم. اما خوب است بدانید هر چقدر سیستم شما باکیفیت و به اصطلاح خفن هم باشد، تا یک صفحه نمایش خوب و استاندارد نداشته باشید، چشم و روحتان در عذاب است. محدوده اندازه صفحه نمایش لپ تاپ‌ها، معمولا بین ۱۱ تا ۱۷ اینچ است.

 

چشم‌ها را باید شست، جور دیگر باید دید…

  • فوق حرفه‌ای:برای گیمر‌ها و طراحان حرفه‌ای، بزرگی و عریض (Wide)بودن تصویر اهمیت زیادی دارد. بنابراین به دنبال لپ تاپی با صفحه نمایش ۱۵اینچ و بالا‌تر، همچنین وضوح تصویر QHD ،FULL HD و UHD باشید.
  • حرفه‌ای:در خرید لپ تاپ برای کاربران دسته حرفه‌ای، کیفیت و اندازه صفحه نمایش اهمیت نسبتا بالایی دارد. وضوع FULL HDو محدوده سایز ۱۴تا ۱۷ اینچ برای این دسته ایده آل است.
  • نیمه حرفه‌ای:دقت تصویرFULL HD و HD جوابگوی خواسته‌های شما می‌باشد. همچنین اگر حمل آسان با کوله لپ تاپ برای شما مهم است، سراغ دستگاهی با ابعاد بزرگ (بیش‌تر از ۱۵٫۶ اینچ) و سنگین نروید.
  • عادی:برای قشر فیلم باز، کیفیت تصویر از همه چیز حساس‌تر بوده، پس این گروه به سراغ رزولوشن FULL HDبروند. برای سایر امور این دسته، کیفیت HD پاسخگو‌ی نیازشان می‌باشد. همچنین اندازه صفحه نمایش ۱۳ تا ۱۵٫۶ برای آن‌ها مناسب است.

قابلیت لمسی بودن، صفحه نمایش مات و چرخش ۳۶۰ درجه، از دیگر ویژگی‌های مرتبط به صفحه نمایش بوده که مشتریان خاص خود را دارند.

انتخاب اندازه ی مناسب

یکی دیگر از نکات مهم هنگام خرید لپ تاپ و ویژگی لپ تاپ خوب اندازه است. در ادامه راهنمای خرید لب تاپ لازم است بدانید که قبل از اینکه به مشخصات یا قیمت‌گذاری توجه کنید، توصیه می‌شود که به قابلیت حمل و اندازه لپ تاپ نیز توجه کنید. در این قسمت از راهنمای خرید لپتاپ خوب است بدانید که معمولا اندازه نمایشگر یگ لپ تاپ بیانگر اندازه کل آن است. متداول‌ترین اندازه‌های لپ‌تاپ به شرح زیر هستند:

  • 11 تا 12 اینچ: نازک‌ترین و سبک‌ترین سیستم‌ها، صفحه‌های نمایشی بین 11 تا 12 اینچ دارند و وزن آن‌ها معمولاً بین 1.2 تا 1.5 کیلوگرم است.
  • 13 تا 14 اینچ: بهترین اندازه قابل حمل و قابل استفاده را ارائه می‌کند، به خصوص اگر دنبال یک لپ تاپ با وزن کمتر از 1.8 کیلوگرم هستید.
  • 15 تا 16 اینچ: معمول‌ترین اندازه لپ تاپ، نوع 15 اینچی است که معمولاً 2 تا 3 کیلوگرم وزن دارند. اگر می خواهید صفحه‌نمایش بزرگ‌تری داشته باشید و نمی‌خواهید نوت بوک خود را همیشه همراه خود این طرف و آن طرف ببرید، این نوع اندازه مناسب شما است.
  • 17 تا 18 اینچ: اگر لپ تاپ شما همواره قرار است روی میز قرار گیرد، یک سیستم 17 یا 18 اینچی می‌تواند میزان قدرت پردازش مورد نیاز برای بازی‌های سطح بالا را ارائه کرده و یا کارایی در حد یک ورک استیشن داشته باشد.

 

 

در خرید لپ تاپ به ورودی و خروجی سیستم خود دقت کنید!

پورت ها

در ادامه راهنمای خرید لپتاپ لازم است بدانید که در حالی که وجود پورت معمولاً هنگام راهنمایی برای خرید لپ تاپ اولویت ندارد، اما بهتر است که اتصالات مورد نیاز خود را بر روی سیستم داشته باشید تا اینکه بخواهید تعداد زیادی دانگل را همیشه این طرف و آن طرف ببرید. بیشتر لپ‌تاپ‌های معمولی دارای پورت USB 3.0 و خروجی HDMI برای ویدیو هستند

 

شما با توجه به کاربرد و نیازتان، به ورودی و خروجی‌های متعددی نیاز دارید. بنابراین در اینجا به انواع پورت‌ها و کاربرد هر یک اشاره می‌کنیم.

  • پورتLAN :برای مصارف اداری و تجاری، اتصال با سیم به شبکه داخلی، از اهمیت بالایی برخوردار است. (البته امروزه از شبکه وایرلسبیش‌تراستفاده می‌شود.)
  • HDMI :برای انتقال همزمان و باکیفیت صدا و تصویر به تلوزیون، مانیتور و پروژکتوراز این پورت استفاده می‌شود.
  • VGA :اگر می‌خواهید لپ تاپ خود را به نمایشگر و پروژکتور‌های قدیمی، مانند آن‌چه در اکثر مدارس و دانشگاه‌های کشور وجود دارد (البته معمولا بیش‌تر مواقع خراب هستند!) وصل کنید، در هنگام خرید لپ تاپ به داشتن پورت VGA دقت کنید.
  • USB :برای اشتراک گذاری اطلاعات باهارد اکسترنال، فلش، اتصال هاب و انواع کابل‌های رابط به چندین پورت USB2.0 ، USB3.0 و یا Type-C نیاز خواهید داشت. پس قبل از خرید، نیازهای خود را کامل مشخص کنید.
  • جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا :اگر قصد استفاده از میکروفون، هدفون و اسپیکررا دارید، داشتن این پورت از نان شب هم واجب‌تر است.

در نظر داشته باشید اگر لپ تاپ انتخابی شما از نظر سخت افزاری مانند CPU، کارت گرافیک، رم و حافظه مورد قبولتان واقع شده است، ولی یکی از پورت‌های بالا را نداشت، در انتخاب خود شک نکنید. زیرا می‌توانید به راحتی از کابل‌های تبدیل استفاده کنید.

 

موارد زیر را نیز در نظر بگیرید:

  • درایو نوری :برای تماشا‌ی فیلم و نصب انواع بازی و نرم افزار، می‌توانید از درایو نوریاستفاده کنید. امروزه DVD RW رایج ترین مدل آن می‌باشد.
  • باتری :نوع، میزان شارژدهیباتری لپ تاپ و قابلیت جدا شدن آن اهمیت بسیاری دارد.
  • فن :از داغشدن لپ تاپ در حین فعالیت‌های سنگین جلوگیری می‌کند.
  • Webcam :برای برقراری تماس صوتی، به Webcam نیاز دارید. وبکم‌ها با دو کیفیت HD و VGAموجود می‌باشند.
  • اسپیکر :هنگام کار، تماشا‌ی فیلم و بازی کردن، کیفیت صدا برای شما مهم است. البته اگر به دنبال صدای جذاب‌تر هستید، یک اسپیکربه لپ تاپتان اضافه نمایید.
  • حس‌گر اثر‌انگشتامنیت اطلاعات لپ تاپ، یکی از نکات مهم برای کاربران تجاری می‌باشد. برای بالا بردن ضریب امنیتسیستم می‌توانید از حس‌گر اثر‌انگشتاستفاده کنید
  • تاچ پدکیفیت و قابلیت پشتیبانی هم‌زمان آن از چند فرمانبرای تاچ پد امری حیاتی است. اگر تاچ پد لپ تاپ شما از کیفیت مناسبی برخوردار نباشد، قطعا کلافه خواهید شد و باید به سراغ استفاده از موسبروید.

این را هم بگوییم و مقاله را تمام کنیم، اگر تمام موارد بالا را در نظر گرفتید و گزینه‌ای ایده‌ال برای خود انتخاب کردید،به گارانتی آن نیز دقت کنید، چون واقعا نداشتن ضمانت معتبر و قابل اطمینان، چیزی جز دردسر و دور ریختن پول برای شما نخواهد داشت. مثلا سعی کنید لپ تاپ ایسوس را همواره با  گارانتی یک‌پارچه‌ی ایسوس تهیه نمایید.

 

حالا شما از تجربیات خود برای ما بگویید. چه ویژگی‌هایی برای شما تعیین کننده است؟ به نظر شما بهترین برند لپ تاپ کدام است؟ چه نکات دیگری هنگام خرید لپ تاپ برای شما اهمیت دارد؟

 

طرز تهیه سالاد ماکارونی ساده

 


برای دریافت مشاوره در زمینه طراحی سایت با کیفیت و کانفیگ مودم اینترنتی خود در کرج با شماره تماس زیر تماس بگیرید

” مشاوره برای شما دوست عزیز رایگان می باشد “

09122649321-09382264518

طرز تهیه کشک بادمجان خوشمزه